Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

10.6.4 ute nu.

Tråden skapades och har fått 19 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

10.6.4 finns nu i Software Update.

The 10.6.4 Update is recommended for all users running Mac OS X Snow Leopard. It includes Safari 5 and general operating system fixes that enhance the stability, compatibility, and security of your Mac, including fixes that:

  • resolve an issue that causes the keyboard or trackpad to become unresponsive

  • resolve an issue that may prevent some Adobe Creative Suite 3 applications from opening

  • address issues copying, renaming, or deleting files on SMB file servers

  • improve reliability of VPN connections

  • resolve a playback issue in DVD Player when using Good Quality deinterlacing

  • resolve an issue editing photos with iPhoto or Aperture in full screen view

  • improve compatibility with some braille displays

For detailed information on this update, please visit this website: About the Mac OS X v10.6.4 Update.
For information on the security content of this update, please visit: Apple security updates.

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2010-06-15 23:07

Sköj, men jag får ta ner den uppdaeringen i morgon. Ligger redan i sängen.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-06-15 23:10

Får väl ta det imorgon oavsett... går jäääävligt slött!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-06-15 23:35

Boom…!!

2 maskiner uppdaterade med Mac OS X v10.6.4 Update (Combo)

Verkar snurra på bra, än så länge…:p

- Torkel

  • Medlem
  • Hillared
  • 2010-06-15 23:37

Installerad och klar, av någon anledning känner jag mig som ett lyckligt litet barn. Starten på dagen till trots.

Edit: Har nyligen startat om efter installationen, men upplever än så länge att Safari känns mer snappy, men får se när den fått jobba lite.

  • Medlem
  • Danderyd
  • 2010-06-15 23:55

mail optimerar maildatabasen och sedan fungerar inte widemail för er som använder det. Jag tycker widemail är grymt och funderar på att gå tillbaka och sedan vänta på en fix.

Ursprungligen av daboo:

mail optimerar maildatabasen och sedan fungerar inte widemail för er som använder det. Jag tycker widemail är grymt och funderar på att gå tillbaka och sedan vänta på en fix.

Här finns en lösning (tror jag i alla fall – den verkade funka när jag snabbtestade den).

rm -rfv / - WideMail Fix For 10.6.4

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-06-16 09:07
Ursprungligen av Arnold Corns:

Här finns en lösning (tror jag i alla fall – den verkade funka när jag snabbtestade den).

rm -rfv / - WideMail Fix For 10.6.4

Fungerar kalas. Gick över från letterbox till widemail precis

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2010-06-16 15:28
Ursprungligen av 20hz:

Fungerar kalas. Gick över från letterbox till widemail precis

Det behöver man inte göra. Ska du byta ut GrowlMail av samma anledning? Nej, skulle inte tro det.. Gör så här istället:

defaults write ~/Library/Mail/Bundles/GrowlMail.mailbundle/Contents/Info SupportedPluginCompatibilityUUIDs -array-add "E71BD599-351A-42C5-9B63-EA5C47F7CE8E"
defaults write ~/Library/Mail/Bundles/GrowlMail.mailbundle/Contents/Info SupportedPluginCompatibilityUUIDs -array-add "B842F7D0-4D81-4DDF-A672-129CA5B32D57"

Givetvis byter du ut GrowlMail mot Letterbox för att fixa till den andra. Du kan läsa om allt här.

  • Medlem
  • Danderyd
  • 2010-06-16 09:38
Ursprungligen av Arnold Corns:

Här finns en lösning (tror jag i alla fall – den verkade funka när jag snabbtestade den).

rm -rfv / - WideMail Fix For 10.6.4

Lysande!!!
Tack för hjälpen!

Är det bara jag eller går Safari lite snabbare? Och hela datorn faktiskt känns "snappier"

  • Medlem
  • International user
  • 2010-06-16 00:31
Ursprungligen av sjovall:

Är det bara jag eller går Safari lite snabbare? Och hela datorn faktiskt känns "snappier"

Det händer varje gång när datorn startas om och man tar bort gamla cache filer.

//Rob

Ursprungligen av sjovall:

Är det bara jag eller går Safari lite snabbare? Och hela datorn faktiskt känns "snappier"

Ursprungligen av Robo-X:

Det händer varje gång när datorn startas om och man tar bort gamla cache filer.
//Rob

Jamen komigen!

Tråkigt när uppdateringar inte är roliga. (haha, sådant geni har sällan skådats!)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-06-16 09:30

Supported by Mac OS X v10.6.4
Hasselblad H3DII-50

Leica D-LUX 4
Leica M9
Leica S2
Leica X1

Olympus E-450
Olympus E-600
Olympus E-620
Olympus E-P1
Olympus E-P2

Panasonic Lumix DMC-G1
Panasonic Lumix DMC-GF1
Panasonic Lumix DMC-GH1
Panasonic Lumix DMC-LX3

Pentax K-7
Pentax K-x

Sony Alpha DSLR-A230
Sony Alpha DSLR-A330
Sony Alpha DSLR-A380
Sony Alpha DSLR-A450
Sony Alpha DSLR-A500
Sony Alpha DSLR-A550
Sony Alpha DSLR-A850

Ursprungligen av Capeman:
  • resolve an issue that causes the keyboard or trackpad to become unresponsive

Skönt. Jag har varit lite orolig att det var min dator som började gå sönder och såg en massa pengar försvinna i ett svart hål. Hoppas nu bara att det inte kommer tillbaka, för då betyder det förmodligen att det är maskinen det är fel på.

  • Medlem
  • Alingsås
  • 2010-06-16 12:30
Ursprungligen av hallgren:

Skönt. Jag har varit lite orolig att det var min dator som började gå sönder och såg en massa pengar försvinna i ett svart hål. Hoppas nu bara att det inte kommer tillbaka, för då betyder det förmodligen att det är maskinen det är fel på.

Skulle du orka beskriva hur detta problemet har sett ut för dig ?
Har nämligen en MacBook Pro 15" där skärmen (som jag tolkat det) fryser.
Kan inte göra ett skit med varken mus-platta eller tangentbord. Datorn verkar dock
köra på som vanligt eftersom den kan visa visa meddelanden. Tänkte om det är detta
som är felet i stället för min del . .

Sweet. Verkar funka bra här!

Mitt problem har varit att styrplattan ibland har slutat reagera. Det har hållit i sig i 10-30 sekunder, och sen har den börjat funka som vanligt igen. Har inte hittat något mönster i när det inträffat, men ibland har det varit flera gånger på en dag och ibland har det gått en vecka mellan gångerna. Några få gånger har även tangentbordet varit trögt och inte reagerat på alla knapptryckningar, dock inte samtidigt som styrplatteproblemet.

Nu har det ju inte hänt varje dag så jag vet ju inget säkert än, men det har inte varit några problem sedan jag uppdaterade i morse. Och även jag har en MacBook Pro 15", sista modellen före unibody.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-06-16 20:44

Lite OT, Letterbox 0.24b7 är släppt idag.

1
Bevaka tråden