Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

msn i iChat?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hallå!

Har en liten fråga.
På grund av att det inte finns videochatt i messenger för mac (testade dock Messenger 8 idag men det var en del som inte fungerade fullt ut) så skulle det verkligen vara toppen om det fanns något sätt så att man kunde chatta med msn-kontakter i min iChat samt använda mig av mitt eget msn-konto.
Har idag letat efter många olika lösningar utan resultat. Vore verkligen kanon om någon smart person ville hjälpa mig.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-06-16 21:13

Det har diskuterats i lite trådar här på forumet och det verkar vara ett vanligt problem som det finns lösningar på. Testa att söka efter "msn ichat" så hittar du ett par trådar. Finns även instruktioner på Youtube: YouTube - iChat With msn!!!.

Ursprungligen av vanilj:

Det har diskuterats i lite trådar här på forumet och det verkar vara ett vanligt problem som det finns lösningar på. Testa att söka efter "msn ichat" så hittar du ett par trådar. Finns även instruktioner på Youtube: YouTube - iChat With msn!!!.

Ja jag har sett de inläggen och försökt mig på de men inte fått det att funka. På den videon som de visar på Youtube har användaren ett Nimbuzz. När jag skaffar detta konto, hur gör jag då för att det ska "länkas" till min msn?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-06-16 21:59

Jag ska erkänna att jag själv inte försökt mig på det, så jag hoppas att någon annan kan flika in.

Nu har jag installerat. Det som är bra är att Den metoden via Youtube funkar fint och att jag kan samla alla mina kontakter på ett och samma ställe.
Dessvärre syns inte min visningsbild, jag kan inte se andras och jag kan inte använda mig av videosamtal, och detta var ju huvudsyftet till att jag ville flytta över mina msn-kontakter till iChat. Tacl vanilj för hjälpen. Hoppas någon annan kan lotsa mig ändå fram?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2010-06-17 10:34

Videochatt mellan iChat-MSN är jag ganska säker att det inte fungerar. Om du vill videochatta med vänner som har Windows är nog Skype den bästa lösningen och då gäller det att båda parter har Skype.

Sök innan ni startar nya trådar!

Här är ett exempel på en lämplig sökning:
msn i ichat site:99.se - Sök på Google

Fortsätt gärna i någon befintlig tråd.

Stänger här.

/Mod

1
Bevaka tråden