Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan man flytta med sig all historik från Firefox till Safari?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag är inbiten firefox-användare, men känner verkligen hur nya safari är en bättre webbläsare i alla avseenden. Jag kommer för alltid sakna firefox inbyggda type-ahead-sökning (söker på sidan när man börjar skriva) samt svårt att överge all historik.
Kan någon tipsa om hur man gör en komplett flytt av allt detta till safari samt sökningsmotsvarighet så är jag redo att lämna FF.

Ursprungligen av Patric08:

Jag kommer för alltid sakna firefox inbyggda type-ahead-sökning (söker på sidan när man börjar skriva) samt svårt att överge all historik.

Nu hänger jag inte riktigt med på syftet med ditt inlägg, och jag är verklligen ingen van Firefoxanvändare, men sökningen i Safari börjar söka direkt när man skriver.

Jag fattade inlägget som att få med sig historiken vid flytt
Markerar man bara exportera så får inte jag med den utan enbart bokmärken

Ett sätt att få med hisoriken - det finns kanske enklare än såhär - men det är i vart fall ett sätt
1. Skapa en mapp i Bokmärkesfältet eller Bokmärken-menyn, kalla den t ex "Historik"
2. Gå till Historik, och dra det till den nyskapade mappen
Sedan kan man exportera och få med det så att Safari även har detta att söka i

Ursprungligen av macwitty:

Jag fattade inlägget som att få med sig historiken vid flytt
Markerar man bara exportera så får inte jag med den utan enbart bokmärken

Ett sätt att få med hisoriken - det finns kanske enklare än såhär - men det är i vart fall ett sätt
1. Skapa en mapp i Bokmärkesfältet eller Bokmärken-menyn, kalla den t ex "Historik"
2. Gå till Historik, och dra det till den nyskapade mappen
Sedan kan man exportera och få med det så att Safari även har detta att söka i

Japp, måste varit trött när jag skrev det där...

Har förtydligat trådens rubrik. Försök alltid sätta rubriker som tydligt visar vad tråden handlar om.

/Mod

1
Bevaka tråden