Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Programmet iTunes kunde inte öppnas. Det finns inte tillräckligt mycket minne ledigt.

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2010-04-03 20:15

"Programmet iTunes kunde inte öppnas. Det finns inte tillräckligt mycket minne ledigt."

Så står det när jag försöker starta iTunes på min Macbook Pro. Har provat att installera om iTunes, startat om datorn och använt skivverktyg för att kontrollera skivbehörigheter osv...

Har också försökt googla mig till en lösning utan framgång.

Senaste iTunes, OS X 10.6.3.

Kollade i aktivitetskontroll och hittade inget märkvärdigt.

Har 4 GB internminne så det borde inte vara något problem tycker jag.

Hjälp!

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2010-04-03 20:16

Hur mycket ledigt har du på hårddisken ? Viktigt faktiskt !

  • Medlem
  • 2010-04-03 20:17

I skrivande stund 50 GB ledigt. Dock hade jag under en kort period runt 100mb...

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2010-04-03 20:28

Ja nu går vi till nästa steg...

Det kan vara problem med hårddisken. Det kan vara sector problem i hårddisken, hårdvaruproblem. Mycket vanlig att det blir fel på 2,5 tum hårddiskar.

Försök rädda all data till en backup för säkerhets skull.

OSX använder virtuellt minne hela tiden, så att om hårddisken har problem, då kommer dessa meddelande "problem med minne".

Men jag är ändå inte helt säkert, eftersom jag "felsöker på distans"

  • Medlem
  • 2010-04-04 11:07

Nu har jag löst det, hittade lösningen via den här tråden:
Apple - Support - Discussions - iTunes 9.1 will not open ...

Avinstallerade alltså Flip4Mac och sen funkar det

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2010-04-04 17:38

Fint !

Som man ser är att det är svårt att "felsöka" om man inte har denna dator hos sig

  • Medlem
  • Umeå
  • 2010-06-15 22:06

Jag har detta problemet och jag har en ren installation av datorn, precis fått den. Ingen Flip4Mac på den här datorn. Jag valde att föra över information från min gamla dator vid installationen. Nu var det så att jag körde iTunes 9.2 beta på den, så mitt iTunes bibliotek var konverterat till det. Detta märkte jag när jag försökte starta iTunes på nya datorn. Jag installerade då iTunes 9.2 beta, men nu får jag istället felmeddelandet:

"Programmet iTunes kunde inte öppnas. Det finns inte tillräckligt mycket minne ledigt."

Jag har kört programuppdateraren så allt är up to date och jag har startat om datorn, men felet kvarstår.

Obs: Jag valde bara att kopiera hemkatalogen, inga program kopierades från förra datorn, så Flip4Mac finns inte på denna. Vilket verkar ha varit problemet för många andra.

Nån som har nåt tips och råd om hur jag ska gå vidare? Har sökt efter information men inte lyckats hitta.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2010-06-15 22:21

Nu funkar det. Jag vet inte vad jag gjorde som fick det att börja funka men jag gjorde följande.

1: Jag slängde iTunes i papperskorgen.
2: Jag tog bort iTunes ur dockan.
3: Ångrade mig och flyttade tillbaka iTunes från papperskorgen till programmappen.
4: Starta iTunes.

Helt sjukt ju, men proceduren kanske funkar för nån annan som evetuellt råkar ut för samma fel så därför delar jag med mig av den
Jag har lagt tillbaka iTunes i dockan och det funkar att starta även därifrån.

1
Bevaka tråden