Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple presenterar ny Mac Mini!

Tråden skapades och har fått 237 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Snyggt! Jag som satt och väntade bara

HDMI och minneskortsläsare också. Perfekt...

Bild från MacRumors:

(Edit: Detta blev inlägg nr 18.000 från mig!)

Och externa nätaggregatet är puts väck! Hurra, detta är mediamacen vi väntat på! RIP, Apple TV.

Ursprungligen av Per Ejeklint:

Och externa nätaggregatet är puts väck! Hurra, detta är mediamacen vi väntat på! RIP, Apple TV.

Ja, inkluderingen av HDMI känns ju definitivt som ett steg i den riktningen.

Och unibody-design med aluminium känns helt rätt också.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-06-15 12:08
Ursprungligen av Per Ejeklint:

Och externa nätaggregatet är puts väck! Hurra, detta är mediamacen vi väntat på! RIP, Apple TV.

Med tanke på denna uppdatering. Vad skall man nu tro om en iOS baserad AppleTV som det spekuleras i?

Häftigt, och snygg var den också.

  • Oregistrerad
  • 2010-06-15 10:22

Den är ju skitsnygg Håller med om att AppleTV borde vara RIP nu

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-06-15 10:23

Beställd!

Men vaf.. Här ska man tokshoppa och så buggar affärn ur.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-06-15 10:32

Vilken uppdatering!
Synd bara att den är så pass dyr som den ändå är. Vet att man får mycket för pengarna ur Apple perspektiv men det kunde vara skönt med någon dator från Apple som inte kostar massor.

Ja men vänta nu... Ingen IR? Hur ska jag styra Front Row då...? Med iPhone? Hmm...

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2010-06-15 10:35
Ursprungligen av Capeman:

Ja men vänta nu... Ingen IR? Hur ska jag styra Front Row då...? Med iPhone? Hmm...

Fjärrkontroll står ju på tillbehörslistan så nog lär den väl ha IR.

Ursprungligen av Mija:

Fjärrkontroll står ju på tillbehörslistan så nog lär den väl ha IR.

Jaså? Såg bara inget IR-öga och det står inte i specen... Ja vi får väl se då. Men nu tycker jag den är för dyr... Var egentligen ganska redo att byta ut min fyra år gamla Mac mini som HTPC, men 7995;-? Njae...

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2010-06-15 10:38
Ursprungligen av Capeman:

Jaså? Såg bara inget IR-öga och det står inte i specen... Ja vi får väl se då.

Det kanske är placerat i CD-springan.

Beställd? Jag kommer inte in på svenska sidan?

Ingen IR? Hm, är det verkligen en Apple TV-dödare? Högst tveksamt. Men förbannat läcker var den.

Ursprungligen av Leftrustle:

Ingen IR? Hm, är det verkligen en Apple TV-dödare? Högst tveksamt. Men förbannat läcker var den.

Jo den har IR, syns på någon av bilderna där det sticker ut en skiva ur minin. My bad.

Såja...nu funkar apple store för mig också

Men 8000:- är lite väl saftigt. Framförallt när amerikanska priset ökades med hundra dollar och det konstigt nog blir en två tusen kronors ökning här hemma

Ouch, priset var ju inte så trevligt, det måste även jag erkänna som annars brukar tycka Apples priser är rätt rimliga i många sammanhang.

Ja det här var tyvärr orimligt högt. Får kämpa på med min gamla mini, åtminstone till det kommer en ny Apple TV eller något...

  • Medlem
  • Alvesta
  • 2010-06-15 10:43

Snygg och helrätt produkt med helfel svenskt pris.

Fan, 8000 är lite mycket för en tv-dator. Däremot klockren som desktop/arbetsstation. Och snygg som fan.
Kan ju köra en lång dvi-sladd till tv:n o en airport express för ljudet...

Ursprungligen av Code Red:

Fan, 8000 är lite mycket för en tv-dator. Däremot klockren som desktop/arbetsstation.

Precis! Jag tror säkert priset kan vara rimligt utifrån Apples kostnader och normala marginaler, dvs jag tror inte de ökat marginalerna kraftigt just på Mac mini för att skinna folk. Men 8 papp är för mycket pengar för de flesta om man bara ska ha den som mediacenter.

Nä svenska priset är sådär... nästan 900 kr mer utan moms än amrispriset utan deras skatt. Äh, jag behärskar mig och låter polaren köpa i New York nästa vecka.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2010-06-15 10:45

Svenskt pris. -1.

Vill ha.. Men vill inte göra en ROI kalkyl på den.. Men löjligt läcker!

//Stefan

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-06-15 10:47

Ja priset var faktiskt lite tråkigt. Nu kommer jag inte in på svenska Apple Store men på amerikanska så tar dem 100 dollar för att få 4 GB minne och och 100 dollar för 500 GBs disk. Och med tanke på valutan så hamnar man väll på en 10 000 på svenska applestore. Och DET är tråkigt. 7995 hade varit OK pris om det hade varit med 500 GBs disk och 4 GB Minne tycker jag.

När de har så högt lägstapris så skrämmer de nog bort många HTPC-köpare. Mig inkluderat.

Jag är glad att jag hann köpa förra Minin när jag ville ha en mediaserver/server hemma - den fick jag för 6000 och det var max vad jag var beredd att ge. Dom nya är för dyra på syftet med maskinen jag tänkt...men visst är det fantastiska burkar! Jisses. Fulländat. Perfekt. Jag tror dock att dom får sänka priserna till föregångarnas nivåer om dom vill sälja många av dessa pärlor. Bara dom som redan har en grym skärm hemma kan vara intresserade (nu pratar jag om vanliga konsumenter - inte nördar som vi som har 2-4 burkar hemma och dedikerad mediaserver och spenderar hela fritidskassan på IT/data). Har man ingen skärm så köper man en Imac...som verkligen är prisvärda.

Bevaka tråden