Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MythIII och Baldurs GateII

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej. Har läst tidigare inläg om dessa spel. MythIII ska inte vara ngt vidare. Nu kanske det spelats mer och hur är det?
Hittat en maclåda med billiga spel hos Åhlens. 219 för MythIII och Baldurs Gate II 149 kr. Tyvärr kostade MoH 529..men det behöver man ju inte ändå..

Age Of Empires II hade de oxå.

Berätta gärna lite om er erfarenhet av spelen ovan.

Vill du testa Myth så finns en demo här:
http://fileball.net/mill/item.fb?552917438

Själv har jag aldrig riktigt fastnat för det spelet, men jag har bara spelat demoversioner, och inte ägnat det så mycket tid. Andra verkar vara helt frälsta...

Annars är Age of Empires det enda spel som jag blivit helt fast i. Kombinationen av händelser i realtid och mängden av strategiska val gör att man måste hålla koll på en ganska stressande mängd av saker samtidigt. Du vill inte förlora tid och resurser genom att vänta med utvecklingen av din civilisation, samtidigt som du måste hålla reda på fienden som står och bankar dina gubbar i huvudet någon annanstans. Jag har ägnat alldelse för många timmar åt det spelet.

Men det finns väl å andra sidan få saker där smaken är så delad som när det gäller spel

Nicklas

Myth3 känns som windows jämfört med Mac om du förstår skillnaden. Trots en massa lull-lull känns det stelt och tråkigt.
Nää, jag har allihop och väntar på att Project Magma (http://www.projectmagma.net) ska bli klar med version 1.4 så jag kan fortsätta köra MythII fast i OSX. Det är bara en knapp vecka kvar. Myth3 var nog ett av mina sämsta köp i år.

Jo, jag körde demon till "Soulblighter" eller vad den nu hette, och jag tyckte att det verkade värt att spinna vidare på.

Men när jag laddade ner senaste demon så tyckte jag att jag behövde lära mig en massa hanterande av gränssnittet och alla kommandon, utan att någonting blev spännande. Det kanske är orättvist att dömma av en demo, men det verkade sanslöt dött!

Ett bra spel måste kunna prestera en demo där man blir fångad innan man har lärt sig gränssnittet!

Citat:

Skrevs ursprungligen av Nicklas Högås
Jo, jag körde demon till "Soulblighter" eller vad den nu hette, och jag tyckte att det verkade värt att spinna vidare på.

Men när jag laddade ner senaste demon så tyckte jag att jag behövde lära mig en massa hanterande av gränssnittet och alla kommandon,

Ehh, vad finns det som är bra som du inte behöver lära dig att hantera. Så farligt är det inte. Lite kamerahantering: Lägg "orbit left/right" på vänster lång och pekfinger. Kommandohantering: Det finns ett par, tre som du kör med högerhanden, förutom motsvarigheten till avtryckare så måste du veta hur du får figuren att "lägg här", alltså ett kommado för att säga åt dom att "skjut hit" eller "lägg mina här" (control-click). Och sen lite "gruppering": gör stridsgrupper med lagom sammansättningar av fot- och skjut-soldater.

MythII är verkligen ett kultigt strategispel. Om du gillar det tveka inte att köra på nätet. Det finns alltid nån kaxig amerikanare som är sämre än du, jag lovar.

Baldur's Gate II är ju sagolikt...

Myth 2 är världens bästa spel. Det bästa spelet som någonsin gjorts. Jag kommer alltid att komma ihåg hur communityn var och hur varje helg jag spelade spelet i flera timmar.

Allså, spelet var perfekt. Helt perfekt. Underbart spel. Vacker musik, vacker atmosfär (porlande vatten, kvittrande fåglar, vind...)

helt underbart.. jag kommer i tårar bara jag tänker på det

  • Medlem
  • 2003-05-29 16:17

Myth III är ett tragiskt kapitel. Efter att has spelat Myth I och II i många år och med stort nöje deltagit tävlingar så hoppades man ju att Myth III skulle spinna vidare i samma anda trots ny utvecklar. Men icke... spelet känns genomgående plastigt och är på Macen optimerat ungefär inte alls. Min favorit irritation är att om man har dubbla ethernet interface (Säg Airport och Internt ethernet) funkar inte online spel. Inte nog med att man måste använda GameSpy men spelet crashar faktiskt om det finns mer än ett interface aktivt. Otroligt uselt kodad och QA obefintligt.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Lukas
Myth III är ett tragiskt kapitel. Efter att has spelat Myth I och II i många år och med stort nöje deltagit tävlingar så hoppades man ju att Myth III skulle spinna vidare i samma anda trots ny utvecklar. Men icke... spelet känns genomgående plastigt och är på Macen optimerat ungefär inte alls. Min favorit irritation är att om man har dubbla ethernet interface (Säg Airport och Internt ethernet) funkar inte online spel. Inte nog med att man måste använda GameSpy men spelet crashar faktiskt om det finns mer än ett interface aktivt. Otroligt uselt kodad och QA obefintligt.

Amen. Kan bara hålla med.

Ja, inte lär det bli något köp av Myth III. Baldurs Gate kanske, om det finns kvar när jag kommer till Luleå igen på tisdag.

  • Oregistrerad
  • 2003-05-30 14:44

Myth II fungerar redan nu I OS X. Varför vänta till 1.4?

Baldurs Gate 2 är bra om du gillar RPG. Tar en massa tid att spela är enda nackdelen.

//Rob

har ej spelat Bladur´s Gate II men skule gärna vilja ha det. Jag har ändast hittat det på internet(för mac) och då för ganska höga priser.

Age of empire II är otroligt bra. Jag har spelat det mycket över internet, väldigt underhållande.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Robo-X
Baldurs Gate 2 är bra om du gillar RPG. Tar en massa tid att spela är enda nackdelen.

Det är det bara omgivningen som lider av? Vad är problemet egentligen?

1
Bevaka tråden