Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Lightroom 3 släppt

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Avstängd
  • International user
  • 2010-06-08 08:21
  • Medlem
  • Kävlinge
  • 2010-06-08 10:29

gött!!

Äntligen, kört Betan ett tag - sketanöjd med den.

Weee, tack så hemskt mycket för tipset!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-06-13 21:03

Har de ändrat syntax för datum? Förut kunde jag namnge mina filer ÅÅMMDD men nu kan man bara köra enligt amerikanskt syntax DDMMÅÅ. Eller har jag missat något?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2010-06-13 21:19
Ursprungligen av AxelM:

Har de ändrat syntax för datum? Förut kunde jag namnge mina filer ÅÅMMDD men nu kan man bara köra enligt amerikanskt syntax DDMMÅÅ. Eller har jag missat något?

Det går väl att göra egna mallar för hur syntaxen ska se ut för filnamnen om jag minns rätt. Borde inte ha ändrats till 3:an.

  • Avstängd
  • International user
  • 2010-06-13 22:07
Ursprungligen av AxelM:

Har de ändrat syntax för datum? Förut kunde jag namnge mina filer ÅÅMMDD men nu kan man bara köra enligt amerikanskt syntax DDMMÅÅ. Eller har jag missat något?

Det är bara att gå in och edtitera själv under "Edit" i template under File renaming i import dialogen.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-06-14 22:31

Gah! Tackar, den hade jag missat!

  • Medlem
  • Kalmar
  • 2010-06-15 21:47

Någon som vet om Lr3 tethered shooting funkar med PentaxK20D?

  • Avstängd
  • International user
  • 2010-06-15 21:51
Ursprungligen av janiec:

Någon som vet om Lr3 tethered shooting funkar med PentaxK20D?

Nej det funkar inte. Just nu stödds bara Nikon och Canon kameror. Fullständig lista finns här: Tethered camera support in Lightroom 3

  • Medlem
  • Kalmar
  • 2010-06-15 21:56
Ursprungligen av Mattias L:

Nej det funkar inte. Just nu stödds bara Nikon och Canon kameror. Fullständig lista finns här: Tethered camera support in Lightroom 3

Tack, Mattias

Hej!

Jag köpte LR3 i samma veva som jag köpte en MBP här om dagen. Kopierade över hela systemet inklusive LR3 från gamla macbooken. Skrev in licensen och körde på. Problemet är att varje gång jag startar LR3 måste jag skriva in licensnyckeln, under ser jag hur provdagarna håller på att rinna ut. Varje gång accepteras licensen, men programmet kommer inte ihåg det till nästa gång.

Testade att radera både betan samt skarpa versionen av LR3 och ladda ned den på nytt, men det är samma problem. Kör 10.4.6. Är det något jag missar?

Vänligen

Max

Edit: Jag skrev alltså aldrig in licensnyckeln på den gamla datorn.

Senast redigerat 2010-06-18 21:55
1
Bevaka tråden