Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Itunes visar inte hela biblioteket

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Thailand
  • 2010-06-13 14:58

Har sökt men inte hittat - finns det en tråd om detta?

Enligt finder innehåller mappen Music i itunes media 2486 objekt och upptar 31,62 GB. Enligt itunes innehåller biblioteket 1511 låtar som upptar 13,15 GB. Det är orimligt mycket fel.

Jag körde Folder Syncronizer och synkade mapparna mellan två av mina diskar. Därefter i itunes Arkiv - ordna bibliotek och slutligen har jag kört Song Sergeant ett antal gånget tills den inte hittar några fel.

Men det måste finnas mera. Hur kan man uppdatera informationen i itunes-databasen?

Visar Finder eller iTunes fel?

  • Medlem
  • Thailand
  • 2010-06-13 15:05

Helt säker kan man inte vara men jag litar mera på Finder i detta fall.

Jag tänkte ifall du visste vilket det korrekta antalet var. Kan det vara dubletter i Finder som iTunes räknar bort?
Jag har upplevt att iTunes inte gillar att importera vissa låtar (mp3) till mitt bibliotek, men efter att jag konverterat de till något annat format (använde programmet Max) så gick det bra. iTunes kanske gör samma sak för dig och ignorerar en del.

  • Medlem
  • Thailand
  • 2010-06-13 15:34

Hittade just en omväg: Gick in i itunes inställningar och flyttade mappen för databasfilen från itunes media till itunes (ett steg upp i hierarkin). Då verkadr itunes ha snällt flyttat alla filer som den kände till från mappen Music i itunes Media till en ny mapp Music i itunes-mappen.

Därefter importerade jag allt som blivit kvarlämnat i itunes media-mappen och nu har jag fått med 2011 låtar med 29,36 GB.

Man kan ju undra var de två GB som fattas finns, men det har i alla fall gått framåt.

Någon som ha andra förslag?

Jag har en del mp3-filer importerade så det verkar funka.

Fattar inte varför iTunes ska var så (valfritt svärord) meckigt att hantera!!!

1
Bevaka tråden