Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple Store nere! (2010-06-13 och 2010-06-15)

Tråden skapades och har fått 36 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Apple Store är nere just nu. Jag har kollat både svenska och amerikanska.

Söndagsstängningarna brukar traditionellt sett inte betyda några större uppdateringar (ibland inte ens några uppdateringar alls, utan antagligen förberedelser för kommande saker).

Nice.

We'll see...

Uppe igen...

Ursprungligen av Chaosstar:

Uppe igen...

Ingen skillnad?

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2010-06-13 16:16

Jag ser inget nytt...

  • Medlem
  • International user
  • 2010-06-13 18:33

Snälla o allsmäktiga apple... Släpp en 16 cpu MacPro, ny 30" ACD (i ALU, inte blåtira) och FCS4 med fullt MultiCPU och GPU stöd....

Ja känns som dom riktiga Pro-produkterna fått lida ett tag nu.

Ursprungligen av Chaosstar:

Ja känns som dom riktiga Pro-produkterna fått lida ett tag nu.

Borträknat MacBook Pro håller jag med. Mac Pro har inte uppdaterats på riktigt sedan mars 2009 om jag minns rätt. Det är en väldigt lång tid. Men såhär på en söndag brukar de som sagt aldrig släppa något nytt. Det kan mycket väl hända något en tisdag någon vecka framöver däremot.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-06-13 20:59

Kan de inte släppa något nytt..

Är i behov av en ny arbetshäst men e sjukt trött på att vänta.. Kom igen nu apple och ge mig det jag vill ha.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2010-06-14 09:29

En hottat Air, pliizzz........

Nu ligger apple store nere igen 15/6-10. Håller tummarna för en ny macpro .-)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-06-15 07:52

Det är väl nu man kommer kunna förbeställa iPhone 4 i USA (och några länder till?).

Men stänger man då även ner den svenska storen ?

MacRumors tror också att det beror på att förhandsbeställningarna av iPhone 4 ska starta idag...

Apple Store Down Ahead of iPhone 4 Pre-Orders - Mac Rumors

...men visst hade det varit trevligt med Mac Pro, MacBook Air, Mac Mini, Apple TV, och allt annat som det ryktats om den senaste tiden.

Ursprungligen av niklas.axelsson:

Men stänger man då även ner den svenska storen ?

Det verkar inte bättre, de gjorde så när förhandsbeställningarna av iPad skulle börja.

Ja, jag tror också det tyvärr bara är förhandsbeställningarna av iPhone 4, även om jag gärna sett att Jespers önskelista slog in

Den tidiga stängningen (svensk tid) är lite ovanlig, stängningar för att lansera nya produkter brukar vara vid 12-14-tiden (svensk tid).

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-06-15 10:06

Ny MacMini med innbygd HDMI port.

Ursprungligen av smurf:

Ny MacMini med innbygd HDMI port.

Wow, den var lite oväntad, de smög in den minsann, kul!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-06-15 10:25

Det är också spännande att iPhone 4 nu säljs helt olåst i England för 499 pund direkt från Apple Store! Undrar om det blir samma sak här?

http://store.apple.com/uk/browse/home/shop_iphone/family/iphone?mco=OTY2ODA2OQ#faqs

Ursprungligen av chuck:

Det är också spännande att iPhone 4 nu säljs helt olåst i England för 499 pund direkt från Apple Store! Undrar om det blir samma sak här?

iPhone 3GS & iPhone 4 - Apple Store (U.K.)

Det var faktiskt mycket intressant!

Can I use my iPhone outside my home country?
Yes. iPhone is enabled to work on carrier networks using GSM around the world. Because the iPhone sold by the Apple Online Store is SIM-free, you can purchase a SIM or micro-SIM card and service from a local carrier at your destination. Or check with your home carrier regarding international roaming charges.

Visst har det inte varit så förut?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-06-15 10:33
Ursprungligen av Adrian B:

Visst har det inte varit så förut?

Nej, så vitt jag vet har iPhone tidigare bara sålts olåst i länder där detta krävts enligt lag.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-06-15 10:41
Ursprungligen av Adrian B:

Wow, den var lite oväntad, de smög in den minsann, kul!

Synd bara att priset börjar på Kr. 7.995:-

Ny mini!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-06-15 10:30

Apple Store klyddar för mig. Den är inte nere men kommer inte någonstans pga fel som inträffar...

Ja de väljer en annan väg än vad jag trodde från början med MacMini. Vi får se om det är ett lyckat drag att låta den va så dyr.
En start på 4999kr hade kunnat vara en annan väg.

Ta Mac Mini-diskussionerna här i stället:
http://www.99.se/mac-mini/278360-apple-presenterar-mac-mini.html

/Mod

Och diskussionerna om olåst iPhone i England tar vi här: http://www.99.se/nyheter-ipod-iphone/278362-iphone-4-saeljs-olast-apple-i-england.html

Tack för tipset chuck!

det verkar vara svårt att köpa imac efter uppdateringen - bara trassel eller hint om fler nyheter...?

edit: äh, det verkar ju inte gå att köpa någoting alls på applestore...

Skulle precis till att köpa en iMac och så var storen stängd. Finns det en rimlig chans att de uppdaterar iMacen? Nån som kommer ihåg när det uppdaterades senast?

Bevaka tråden