Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Airfoildemo tyst efter endast 10 min?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2010-06-11 16:08

Jag har laddat ner Airfoil och håller på och försöker få igång saker och ting. Jag har valt att skicka de till min Airport Express som är kopplad till stereon. Jag har valt att spela ut från min browser också eftersom jag vill streama musik från en myspace sida.
Airfoil fönstret visar att signal går ut men jag hör ingenting. Vad gör jag för fel? Är testversionen ställd på att stoppa ljudet helt efter en stund? Vore lite surt att köpa nåt som jag inte vet fungerar.

Jag kör på en MacBook med Mac OS X 10.4.1 förresten.

Ursprungligen av ekavall:

Jag har laddat ner Airfoil och håller på och försöker få igång saker och ting. Jag har valt att skicka de till min Airport Express som är kopplad till stereon. Jag har valt att spela ut från min browser också eftersom jag vill streama musik från en myspace sida.
Airfoil fönstret visar att signal går ut men jag hör ingenting. Vad gör jag för fel? Är testversionen ställd på att stoppa ljudet helt efter en stund? Vore lite surt att köpa nåt som jag inte vet fungerar.

Jag kör på en MacBook med Mac OS X 10.4.1 förresten.

Om jag kommer ihåg rätt så dödar testversionen ljudet efter 10 minuter. Jag har fullversionen och har kört den i ett par år, den fungerar klockrent från alla program (bland annat Safari) som jag har testat.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-06-11 17:12
Ursprungligen av Scarecrow:

Om jag kommer ihåg rätt så dödar testversionen ljudet efter 10 minuter. Jag har fullversionen och har kört den i ett par år, den fungerar klockrent från alla program (bland annat Safari) som jag har testat.

Lite surt att de inte kunnat låta ljudet fungera ett par timmar eller nåt så man hinner få igång sina prylar innan det är kört. Nu tvivlar man ju i stället på att det går med den utrustning man har.

Så det bör inte vara några problem att köra med min Mac OS X 10.4.1 ?

Ursprungligen av ekavall:

Lite surt att de inte kunnat låta ljudet fungera ett par timmar eller nåt så man hinner få igång sina prylar innan det är kört. Nu tvivlar man ju i stället på att det går med den utrustning man har.

Så det bör inte vara några problem att köra med min Mac OS X 10.4.1 ?

De meddelar rätt tydligt att det slutar efter 10 minuter har jag för mig.

Hur det fungerar med 10.4.1 kan jag inte uttala mig om tyvärr. Hör av dig till utvecklarna och se vad de säger. Det är nog ditt säkraste kort.

  • Medlem
  • 2010-06-13 00:28
Ursprungligen av ekavall:

Lite surt att de inte kunnat låta ljudet fungera ett par timmar eller nåt så man hinner få igång sina prylar innan det är kört. Nu tvivlar man ju i stället på att det går med den utrustning man har.

Så det bör inte vara några problem att köra med min Mac OS X 10.4.1 ?

Tio min ska väl räcla för att få veta om det fungerar och hur det i så fall låter? Annars är det väl bara att starta om Airfoil för ytterligare tio minuter?

Ursprungligen av Baron:

Tio min ska väl räcla för att få veta om det fungerar och hur det i så fall låter? Annars är det väl bara att starta om Airfoil för ytterligare tio minuter?

Helt rätt. Jag anser också att det är tillräckligt för att veta ifall det är bra eller dåligt. Fick mig att bli övertygad en gång i tiden.

  • Medlem
  • 2010-06-12 12:25

Priset är satt till 25 USD. Men då får du lägga på den svenska momsen också. Så slutpriset blir runt 250-260 kronor.

  • Medlem
  • 2010-06-13 08:40

Även om du inte hunnit höra musiken så bör du höra ett brus som drar igång efter tio minuter. Det är ett ganska jobbigt ljud så det går nog inte att missa.

1
Bevaka tråden