Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone docka - fjärrkontrollen, MENU knappen fungerar inte?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Köpte idag en dockstation till min iPhone 3gs... men den vita lilla fjärrkontrollen jag fick med i paketet verkar ju inte fungera?

Eller...de enda knapparna som fungerar är höja volymen, sänka volymen, byta låtspår, pausa och play... men nedanför finns en MENU knapp... då jag trycker på den händer absolut ingenting.

Ska det verkligen vara så? Känns lite skumt tycker jag, varför sätta en knapp där om den ändå inte gör någon nytta?

Eller är det så illa att jag fått en trasig fjärrkontroll? Hoppas inte...

Modellen på dockan är Apples egen vita lilla:
Universal Dock.

Sedan en annan fråga, hur fungerar egentligen kontrollen, inga batterier, men fungerar ändå? Eller är det batteri dolt någonstans, såfall hur tusan byter man det då, letat på kontrollen men hittar ingenting som tyder på att det är batteri man kan byta någonstans..

vore evigt tacksam för svar..

Hej!

Du har nog köpt universal dock som passar till tidigare iPod modeller, har varit med om detta förr, dubbelkolla så att den verkligen passar till iPhone.

Fjärrkontrollen drivs med ett cr2032 batteri om jag inte minns helt fel, batteriet kommer man åt på botten av fjärren:)

Ursprungligen av mackan_b87:

Hej!

Du har nog köpt universal dock som passar till tidigare iPod modeller, har varit med om detta förr, dubbelkolla så att den verkligen passar till iPhone.

Fjärrkontrollen drivs med ett cr2032 batteri om jag inte minns helt fel, batteriet kommer man åt på botten av fjärren:)

Har killen i kassan gett mig fel model? Jag visade min 3gs och han gav mig denna. Min iPhone sitter i dockan nu och har laddat och passar, så det känns som den borde vara rätt, eller? I lådan fick jag även med olika storlekar för iPod, och iPhone, modeler, om min ej passade...

Dock händer ju inget med MENU knappen, ska det vara så? Vad göra? =(

tack för snabbt svar btw

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-06-13 07:04

Vadå fel modell? Alla Universal Dock från Apple passar bra till iPhone. Har du fått den "gamla" modellen med runt IR-fönster har du haft jättetur, då den stöder video ut. Den nya modellen har ett avlångt IR-fönster men stöder inte video ut (om jag mins rätt).

Menu-knappen skall inte fungera. Det är ju samma fjärrkontroll som används till Mac-datorerna och frontrow. Där används menu-knappen, men på iPhone/iPod så har den ingen funktion.

Okej, är som sagt väldigt ny på en del områden fortfarande när det gäller Apple... Men då vet jag, tack för snabbt svar.

Jag vet bara att jag har varit med om samma problem tidigare, men det är nog som ridax säger att Iphonen inte stödjer meny knappen,

Ursprungligen av mackan_b87:

Jag vet bara att jag har varit med om samma problem tidigare, men det är nog som ridax säger att Iphonen inte stödjer meny knappen,

Ok, jag får hoppas på att det är så det är Slipper jag oroa mig för att jag fått en trasig kontroll eller liknande hehe..;)

Ursprungligen av julian-c:

Ok, jag får hoppas på att det är så det är Slipper jag oroa mig för att jag fått en trasig kontroll eller liknande hehe..;)

Det är precis så. Menyknappen har aldrig kunnat styra något på en iPod/iPhone.

Ursprungligen av Capeman:

Det är precis så. Menyknappen har aldrig kunnat styra något på en iPod/iPhone.

ok, tack så mycket, då vet jag

1
Bevaka tråden