Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bluetooth headset, vilket?

Tråden skapades och har fått 19 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har själv upplevt att Bluetooth-headset inte har fungerat så bra med Iphone. Men nu har jag hört att det möjligtvis finns nya Bluetooth-headset som fungerar bättre.

Jag är på jakt efter ett headset med två hörlurar och som jag enkelt kan fästa i skjortan eller liknande, d.v.s. inte så stort.

Någon här som har tips på ett bra Bluetooth-headset som stämmer in på ovan beskrivning och som fungerar bra med Iphone?

Tack på förhand!

Det finns MINST en annan stor tråd om just detta.

Plantronics Discovery 975, Plantronics Voyager Pro och Jawbone Icon är väl de jag känner till som funkar med alla modeller av iPhone.

Då jag sökt länge och väl efter en tråd om just min frågeställning innan jag la ut min fråga så får du väldigt gärna länka till den tråden.

De headseten som du angav i ditt svar var ej heller sådana med två hörlurar som jag efterfrågade i min fråga.

Tack på förhand!

Kan Du tänka Dig att ha ett "halsband"? I så fall är Ericson HBH-DS980 ett alternativ.

Jag har ett Sony Ericsson MW600 som jag är grymt nöjd med.

Är verkligen HBH-DS980 ett alternativ på riktigt? Antingen är min enhet (som fungerar klockrent på de SE och Nokia som jag testat) bara ett måndagsexemplar när det gäller användning med iPhone 3GS (3.0/3.1/3.2) eller så använder du & jag enheten helt annorlunda:

http://www.99.se/ipod-iphonetillbehoer/271610-hi-end-bt-stereo-headset-till-3gs-3-1-2-a.html

MVH

/Jonas

Ursprungligen av leonardo:

Kan Du tänka Dig att ha ett "halsband"? I så fall är Ericson HBH-DS980 ett alternativ.

bh-505

jag har inte läst de tidigare inläggen på denna tråd, men sökmotorn hittade ingenting om nokia bh-505, så jag tänkte lägga till några observationer:
- jävligt svår att få tag på i finalnd, utanför nokias egen shop på alexandersgatan i helsingfors (65 eriksdaler)
-bra batterikapacitet
-hyggligt sound
-hålls bra på plats när man springer (åtminstone med ponnysvans och svettband)
-bara grundfunktionerna (ljud på, ljus av, volym upp, volym ned) funkar med iPhone 3GS
-men det räcker bra
-inga problem tillsvidare med svett, i motsats till Motorolas version som säljs i Apples iShop (inga personliga erfarenheter, men har läst forum):cool:

Ursprungligen av stefangren:

Då jag sökt länge och väl efter en tråd om just min frågeställning innan jag la ut min fråga så får du väldigt gärna länka till den tråden.

De headseten som du angav i ditt svar var ej heller sådana med två hörlurar som jag efterfrågade i min fråga.

Sorry, jag var nog egentligen för trött för att svara på frågan när jag gjorde det.

Läste bara bluetooth, inte stereo, sorry :-/

  • Medlem
  • Köpenhamn
  • 2011-08-31 01:09

Fick mitt Jawbone ICON idag och måste nog säga att det är bland det sämsta jag har provat har tidigare kört med Plantronics 975 som gick förlorat på den senaste resan. Så jag har suttit och läst allt jag har kommit över i tester mm, Och jag kan inte förstå att alla hyllar Jawbone ICON har kopplat den till min MB AIR totalt katastrof dåligt ljud och sedan till telefonen och har väll ca 20 samtal under bältet i skrivandets stund och ljudet är skränigt hackar och allmänt kass ljud. Så till er som går och funderar på vilket headset ni ska köpa så fins det bara ett enligt min mening PLANTRONICS 975 grymt bra ljud riktigt imponerande batteri tid och fodralet som har ett eget batteri som man kan ladda upp headsetet när man är på språng.

Ursprungligen av delux:

Fick mitt Jawbone ICON idag och måste nog säga att det är bland det sämsta jag har provat har tidigare kört med Plantronics 975 som gick förlorat på den senaste resan. Så jag har suttit och läst allt jag har kommit över i tester mm, Och jag kan inte förstå att alla hyllar Jawbone ICON har kopplat den till min MB AIR totalt katastrof dåligt ljud och sedan till telefonen och har väll ca 20 samtal under bältet i skrivandets stund och ljudet är skränigt hackar och allmänt kass ljud. Så till er som går och funderar på vilket headset ni ska köpa så fins det bara ett enligt min mening PLANTRONICS 975 grymt bra ljud riktigt imponerande batteri tid och fodralet som har ett eget batteri som man kan ladda upp headsetet när man är på språng.

Ursäkta offtopic, men det där var riktigt svårt och jobbigt att läsa. Kan du inte sätta in lite punkter där meningarna tar slut, stor bokstav där meningarna börjar och göra radbrytningar?

  • Medlem
  • International user
  • 2011-08-31 09:51
Ursprungligen av delux:

Fick mitt Jawbone ICON idag och måste nog säga att det är bland det sämsta jag har provat har tidigare kört med Plantronics 975 som gick förlorat på den senaste resan. Så jag har suttit och läst allt jag har kommit över i tester mm, Och jag kan inte förstå att alla hyllar Jawbone ICON har kopplat den till min MB AIR totalt katastrof dåligt ljud och sedan till telefonen och har väll ca 20 samtal under bältet i skrivandets stund och ljudet är skränigt hackar och allmänt kass ljud. Så till er som går och funderar på vilket headset ni ska köpa så fins det bara ett enligt min mening PLANTRONICS 975 grymt bra ljud riktigt imponerande batteri tid och fodralet som har ett eget batteri som man kan ladda upp headsetet när man är på språng.

Tänk om det är så att du har fått ett dåligt ex????

Jag har exakt likadant headset och använder det med min iPhone 4 och MacBook Air 11.6". Har haft ca 25-30 headset tidigare (arbetat i telecom länge) och detta är ett av dom absolut bästa jag prövat. Så underbart bra ljud, även i blåst eller i bil med fönster öppet ( i normal hastighet så klart). Ta tillbaka ditt headset till säljaren och begär ett nytt. SÅ ska det absolut inte vara.

Sen att du måste varna andra som kanske funderar på detta headset för att du har fått ett dåligt sådant känns också lite fel.. Undersök grunden till felet först och åtgärda. Går det fortfarande inte och du konstaterar att alla deras headset med olika telefoner fungerar kasst då klart kan du spy galla över dom...

Ta kontakt med din Återförsäljare och ordna saken.

Jag håller absolut med om omdömet om Jawbone. Iofs är min enhet en Jawbone ERA, men bortsett från design och möjligen några finesser så ska det vara samma headset som Icon. Det som är riktigt fantastiskt är den automatiska brusreduceringen, samma typ av algoritm används i stridsfordon. Att gå runt och prata när det blåser eller mitt i rusningstrafiken är inget som helst problem. Bara för att testa hur bra det egentligen funkade så ringde jag brorsan när jag knatade runt i rusningstrafiken och som av en händelse så rullade ett av SJs Alstom dubbeldäckare förbi. Själv hade jag fullt sjå att höra vad jag själv tänkte, men brorsan trodde jag ljög och var kvar på kontoret.

Jag är inte alldeles frälst med hur enheten sitter i örat, men då är jag bortskämd med att ha använt in-ear i flera år. På samma sätt är det svårare för mig själv att prata i skräniga miljöer eftersom bara ena örat har telefonljudet och det andra släpper in omgivningen. Om man även maxar volymen på både headset och iPhone så spricker ljudet, men å andra sidan så är det ändå så pass högt att det inte är nyttigt för hörseln i det läget.

Totalt sett är det ett fantastiskt lyft jämfört med alla andra headset jag provat de sista kanske 15 åren och det första Bluetooth som faktiskt fungerar med iPhone.

/Jonas

Ursprungligen av Cokey:

Tänk om det är så att du har fått ett dåligt ex????

Jag har exakt likadant headset och använder det med min iPhone 4 och MacBook Air 11.6". Har haft ca 25-30 headset tidigare (arbetat i telecom länge) och detta är ett av dom absolut bästa jag prövat. Så underbart bra ljud, även i blåst eller i bil med fönster öppet ( i normal hastighet så klart). Ta tillbaka ditt headset till säljaren och begär ett nytt. SÅ ska det absolut inte vara.

Sen att du måste varna andra som kanske funderar på detta headset för att du har fått ett dåligt sådant känns också lite fel.. Undersök grunden till felet först och åtgärda. Går det fortfarande inte och du konstaterar att alla deras headset med olika telefoner fungerar kasst då klart kan du spy galla över dom...

Ta kontakt med din Återförsäljare och ordna saken.

Mitt MW600 funkar återigen perfekt efter uppdateringen till iOS5. Finns nu att köpa för billig peng (290kr på netonet). Går att ha parkoppling mot flera enheter, FM-radio, bra batteritid osv.

Ursprungligen av Emil Rimsby:

Mitt MW600 funkar återigen perfekt efter uppdateringen till iOS5. Finns nu att köpa för billig peng (290kr på netonet). Går att ha parkoppling mot flera enheter, FM-radio, bra batteritid osv.

Oj oj, nu blir jag lockad att köpa nytt MW 600 istället för min gamla som gick sönder efter drygt ett år. Den är verkligen bra, håller med fullständigt. Det blir väl till att spara in på ... mat... eller nåt.

Är det någon som sett Jawbone Icon HD i butik? Såg intressant ut.

Ni som är pilska på att skaffa headset och har en 4S, vänta lite.

iPhone 4S har BT4.0. Kommer innebära bättre kontakt, mindre strul och framför allt betydligt lägre strömförbrukning !

Kan vara värt vänta på att 4.0-kompatibla headets kommer ut på marknaden.

  • Medlem
  • 2012-01-06 22:35

Står i valet av bluetooth handsfree till min iPhone 4S. Tänkte kolla om någon har erfarenhet av dessa handsfree och kan dela med sig lite av information till mig.
1) Nokia BH-904
2) Plantronics Discovery 975
3) Plantronics Voyager Pro HD
4) Bose Bluetooth Headset 2

Kan ni också säga om någon av ovannämnda handsfree inte skulle passa en som bär glasögon (jag menar passform och komfort)?

Tack på förhand.

Senast redigerat 2012-01-07 20:14

Jag är mycket nöjd med min plantronics Voyager. Inte snyggaste headsetet men sitter bra och fungerar klockrent med min IPhone 4.

Nokia BH-111 fungerar utmärkt till iPhone 3GS/4/4S/iPad 1/iPad 2/Nokia E52, det är enheterna som jag testat med.

Finns i lite olika färger.
[ATTACH="CONFIG"]32090[/ATTACH]

Nokia BH-111 - Bluetooth-headset - Hitta lgsta pris, omdmen och information
http://accessories.nokia.com/products/nokia-bluetooth-stereo-headset-bh-111/
http://accessories.nokia.com/featured-story/nokia-bh-111/

har precis köpt och hämtat hem BH-111.

Hur får man den att fungera med iPhone?
För som det är nu så är den totalt jävla värdelös. Hemskt hemskt ljud där mycket av musiken försvinner.

edit: det verkar som att headsethörlurar inte fungerar med denna utan man måste ha vanliga hörlurar för att ljudet ska fungera. Lite synd eftersom jag har bra headsethörlurar som jag vill använda tillsammans med denna, speciellt eftersom jag ibland inte kan/får använda bluetooth och då sätter hörlurarna direkt i telefonen.

Skulle nog fortfarande rekommendera er att köpa Ericsons MW600 istället för denna. Kontrollerna kanske är sämre på MW600 men den fungerar iaf med alla slags hörlurar.

Senast redigerat 2012-09-05 19:57
1
Bevaka tråden