Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Filer försvinner från extern disk när jag raderar dem från interna disken

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Vallentuna
  • 2010-06-12 22:24

Hej!

Har en fråga som jag hoppas nån här kan lösa!:-)

Har en MacWhite och hårddisken börjar bli rätt full. Hade idén att öveföra bilderna till extern hårddisk, eftersom jag vill jobba en del med musikinspelning och behöver plats. Skaffade mej en Verbatim hårddisk och började kopiera in bilder där. Men problemet är: när jag sedan raderar bilderna från den interna hårddisken, försvinner de även på den externa!!! Hajar noll.
Hårddisken kostade typ 999 kr. Hmmm...någon som varit med om detta eller vet hur man ska göra!
X-remt tacksam för tips eller om någon har någon bättre idé hur man lagrar bilder.

Ursprungligen av bamira:

...när jag sedan raderar bilderna från den interna hårddisken, försvinner de även på den externa...

Så ska det naturligtvis inte vara, oavsett vad hårddisken kostade. Skulle du kunna förklara så detaljerat som du kan hur du går till väga när fenomenet uppstår, t. ex. hur du gör när du kopierar och sedan raderar filen? Ju mer detaljerad du är desto enklare blir det för oss andra att förstå vad som blir fel.

Senast redigerat 2010-06-12 23:37

hur har du kopplat ihop det där? Hur gör du när du kopierar, kan du visa?

vad har du för system osv?

Det låter inte riktigt som du har kopierat över bilderna till den externa, bara gjort en länkning. För jag har väldigt svårt att tro att den vet vad filen på den externa disken annars skulle ha för funktion på interna.

1
Bevaka tråden