Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple har 2 separata WWDC? Ett för iPhone/iOS och ett för MacOSX mm?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Hillared
  • 2010-06-12 11:51

Apple Considering Separate WWDC Conferences for Mac and iOS? - Mac Rumors

Skulle kunna förklara den nuvarande fokusen på iPhone/iOS och att MacOSX mm har fått ligga lite i bakgrunden det senaste.

Edit: http://www.hardmac.com/news/2010/06/11/rumor-two-wwdc-per-year

Senast redigerat 2010-06-12 12:02

Personligen tycker jag att det är en bra idé att ha två WWDC, en för Mac OS X (och dess produkter) och en för iOS (och dess produkter). Den ena WWDC kunde vara på våren och den andra på hösten. Det skulle främja samtliga Mac OS X och iOS utvecklare och skapa mer rättvis Apple stöd till utvecklarna.

Jag är en nykomling i Mac-världen. När kan vi vänta oss en efterföljare till Snöleoparden? Nästa vår - eller tidigare?

Ursprungligen av markgard:

Jag är en nykomling i Mac-världen. När kan vi vänta oss en efterföljare till Snöleoparden? Nästa vår - eller tidigare?

Apple har pratat om att försöka få tiden mellan två huvudversioner till omkring 18 månader. Med all energi de har fått lägga på iOS tror jag att den tiden kommer att växa till 24 månader för nästa version. Så, baserat på vinkeln mellan tummen och pekfingret, om ett år kanske.

Okidoki. Vi får gotta oss med iOS4 under tiden.

Låter väll vettigt. Kanske ett beslut som togs redan då man valde att dra sig ur MacWorld.

1
Bevaka tråden