Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

uppdatera mp3 folder med mappar utan att duplicera

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

Finns det något sätt att få itunes att uppdateras med alla nya låtar jag har utan att behöva duplicera in dom i itunes mappen... kan göra det manuellt varje gång jag lägger till något men det känns lite onödigt... finns det någon bockruta jag glömt?

Jag vill inte lägga in allt i itunes katalogen, jag gillar att ha det i mappar...

  • Medlem
  • Linköping
  • 2010-06-12 18:53

Jag är inte hundra på vad du menar, men i inställningar och under avanceratfliken så bockar du ur "Ordna mappen iTunes Media" och "Kopiera filer till mappen iTunes media..."

Då läggs dom till i biblioteket men flyttas inte från den platsen du har dom.

Fattade jag rätt?

tja! jo så långt e jag med... jag har bockat ur dom 2... men när jag lägger till låtar i mina mappar tex blandat foldern, så uppdateras inte itunes automatiskt... ska man lägga till sina foldrar någonstans för att den ska hitta dom?

Då missförstod vi nog din fråga. Jag trodde att urkan hade gett dig rätt svar redan.

Men den frågan du verkligen menade har varit uppe många gånger tidigare. Sök innan ni startar nya trådar!

Här är en sökning som ger träff på några av de gamla trådarna.
automatiskt itunes mappar site:99.se - Sök på Google

Fortsätt gärna i någon befintlig tråd.

Stänger här.

/Mod

tillägg, jag har en folder som heter "musik" under musik foldern så hag jar "blandat mapp och en "album" mapp... jag har markerat "musik" foldern som "itunes media location folder" men den kanske inte klarar under katalaoger?

1
Bevaka tråden