Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

CCU brukar det förkortas!

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej hej!
Jag får väl vara lite duktig och skriva här med, men det är alltid så svårt! Typ som personliga brev i jobbintervjuer..
Jag är i alla fall en 23-årig tjej som bor mitt i Sveriges trädgård, dvs Blekinge.

Just nu är jag allmänt sysslolös för jag lyckades inte få sommarjobb efter mina komvuxstudier men jag har ju en ny Macbook Pro att leka med hela sommaren ifall det blir regn och blir det fint väder så har jag på något vis börjat fritidsorientera via hittaut.nu, det går ju sådär med mina kartläsarkunskaper kan jag ju säga.

Mitt användarnamn, ChibiChibiUsagi, kommer väl dessvärre från min eviga kärlek till Sailor Moon.
Den kärleken ledde dock till japanskastudier i Tokyo och vad som tycker bli ett livslångt intresse för asiatiska kulturer, musik, film, mode etc.
I övrigt är jag ganska svag för old school-spel som Heroes of Might and Magic III, The Neverhood, Ocarina of Time, Pokémon och min absoluta favorit till PS1, Tombi!

Jag började hänga här på forumet när min kompis skulle skaffa en iMac förra året och vi letade info tillsammans men det blev uppehåll i mina besök tills det blev aktuellt att skaffa en egen.
Men nu är jag här och läser massa trådar med tips och trix tills den dag då jag själv kanske kan bidra med något.

Min Apple historia är följande:
Begagnad iPod från den 4:e generationen på 20 GB i början av 2006 (Japan)
iPod Video 80 GB i slutet av 2006 (Japan)
iPod Shuffle 4 GB sommaren 2008 (USA, tyvärr tappade jag bort den, hörde att det händer de flesta ^^; )
iPhone 3Gs 16GB hösten 2009 (Sverige)
iPod Nano 16GB med inskriptionen "Sing a song No Music No Life" från en låt av Cocco, 2010 (Sverige)
Macbook Pro 13" utan finurligheter, 2010 (Sverige)

Och ja just det... För att bjuda lite på mig själv kan jag ju dela med mig av min "öppningsvideo". En tjej som jag fått kontakt med via svenska BJD (ball jointed doll)-forum bad mig att göra en video på när jag öppnade underverket. XD
Så varsågoda: - Till Neko ~

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2010-06-13 14:04

Välkommen tillbaka! Kul med en video

Välkommen! Som kenjon säger, kul video!

Man tackar.

Till Neko - till katten alltså ? Eller?

Kul, välkommen ombord på skutan.

Och Välkommen till den ljusa sidan! (Traditionstyngd välkomstfras)

Haha, ja, tjejen som tyckte jag skulle göra en video kallar sig för Neko. nekoneesama.blogspot.com för att vara exakt. ;D

Och tack så mycket. ^^
Önskar vädret kunde bli lite ljusare med! Himla höstsommar.

1
Bevaka tråden