Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Jag får inget nätverk i Windows XP!

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

JAg använder bootcamp och har gjort en partion av hårddisken och installera Windows XP på ena delen. Allt i windows fungerar förutom internet, jag har inte ens fått någåt nätverk förutom en "1394" anslutning typ, I mitt område har vi LAN-nätverk så jag har inga användarnamn och lösenord osv. Det är bara att koppla i sladden o så.

Men Windows XP hittar inte närverkskortet så behöver jag nå drivdrutiner?
Jag kör Macbook OS X 10.5
/Anton

Inte för att verka snäsig eller så, men varför inte bara testa om det är drivrutinerna?

Alla drivrutiner finns på din 10.5-skiva.

Det här är en av anledningarna till att jag bytte till OS X. Är du säker på att du inte har nätverkskortsdrivisar? (Kollat på system devices?) Kan mycket väl vara så att du inte skapat en nätverksanslutning bara!

  • Medlem
  • Skänninge
  • 2008-05-27 17:17

Har samma problem, får inte igång internet på XP och Bootcamp. Verkar inte som om XP hittar mitt nätverkskort. Har en ny iMac och är helt nollstäld på Windows...

  • Oregistrerad
  • 2008-05-29 21:42

Som det redan sags, installera drivrutinerna. MacBook är liksom något nyare än windows xp så du kan inte räkna med att windows känner igen nätkortet. Det lär inte fungera om du försöker installera Mac OSX 10.0 heller.

Jag köpte en ny iMac 27¨för en vecka sen.
Installerade Bootcamp och Win XP igår, allt fungerar bra men ifår inte kontakt med mitt nätverk.
Drivrutiner är installerade, mitt trådlösa nätverk finns i listan liksom alla grannars, ser helt ok ut.
Men jag kan inte logga in på mitt nätverk, jag har kollat alla inställningar och det ser ok ut men det går bara inte. Bhaaa!!!

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2010-06-12 12:03

Prova först att ta bort kryptering från ditt trådlösa i routern och se om det funkar då.

1
Bevaka tråden