Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Gammalt "Paint"-program till Mac

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tjena!

Sitter just nu på den nya (vita) MacBooken. Och fick en liten nostalgi tripp när jag började fundera på olika ritprogram. Främst gick tankarna till när jag gick i förskolan/dagis. Då användes nämligen mac-datorer, vilket jag inte förens senare kom på.

Det som jag mest har minne av är att vi använde oss av ett visst ritprogram för att måla elektroniskt (något väldigt stort för oss som knappt hade använt dator i hemmet). Detta var lite mer än MsPaint då det hade en del roliga funktioner som måla olika figurer osv osv. Vet inte vilken gammal burk det gäller, men grå och och liten var den, så ett tag sen var det ju. Det skulle vara sjukt trevligt om någon mac-stofil kunde hjälpa mig där ute.

Mvh Gudsvrede

Grå och liten? Där prickade du in de flesta fram till 1998. Det finns webbsidor som listar den alla med bild och tekniska specifikationer. Försök att komma ihåg fler detaljer som utseende, årtal och liknande eller surfa runt där och se vad du hittar.

Programmet är också lite väl vagt beskrivet men jag höftar till med Kid Pix. Det var ruskigt populärt en gång i tiden.

Troligen KidPix eller KidsPix, det hade massa stämplar och fill-funktioner.

Inte exakt samma program, men en modernare version av det;

http://www.mackiev.com/kid_pix.html

Kan handlas i AppleStore;
http://store.apple.com/se/product/TK719LL/A?mco=MTQyNTY4Mjc

Säkert KidPix.

Download Kid Pix 1.0 - Macintosh Garden
Download Kid Pix 2 - Macintosh Garden

Fast du kan inte köra dom direkt på din burk. Emulator krävs, exvis MacUpdate Search - Vmac)

För massor av ytterligare nostalgi är det bara att gå till huvudsidan för Macintosh Garden - Celebrating macintosh abandonware!

Det verkar vara just det programmet (Kidpix). Jag får kolla runt.

Tack för svaren, Mvh Gudsvrede

Kul att se att Macintosh Garden är tillbaka.

1
Bevaka tråden