Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Köpråd: Slutna hörlurar. Budget: ca 3000

Tråden skapades och har fått 22 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-03-02 22:12

Hej!

Har lite shoppingabstinens och har funderat länge på ett par nya hörlurar.
Jag kan inte så mycket om just hörlurar men Beats by Dr. Dre har man ju fått upp ögonen för. Men känner ju att det är egentligen mest för att det har gjorts reklam för dem och att dem blivit kända för dem kommer från en artist.

Har ju läst en del recensioner om dem och de är ju onekligen inte dåliga men är ändå lite intresserad av att få lite grepp om där finns lurar som är bättre/lika bra för ungefär samma priset ev. billigare.

Mina kriterier är:

1. Slutna (helst med någon form av noise reduction, omvärlden ska helst inte höras)
2. Sköna (inte trycka för hårt, sluta om hela örat, inte för varma)
3. Bra ljud (givetvis)

Största nackdelen är att jag själv känner att jag egentligen har bestämt mig för Beats och det känns inte riktigt bra, så måste få lite feedback som kanske öppnar ögonen även för annat.

Tack på förhand!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-03-02 22:25

Gå till nån lite bättre ljudbutik och provlyssna Sennheiser HD25. De omsluter visserligen inte örat helt, men dämpar ändå väldigt bra. Jag var skeptisk till Sennheiser först, billigare Sennheiser-lurar kan ha lite burkigt ljud, men nu har jag haft ett par HD25 i fyra år och är fortfarande nöjd.
Sennheiser HD25 - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Hörlurar

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-03-02 23:11

Ok. Ska kolla runt lite på dem. Hittade bara en snabb recension på prisjakt om dem av någon DJ som sa att enda minus är att dem trycker lite, så efter lång tid så blir dem obekväma. Och detta är ett problem som jag alltid har haft med hörlurar då jag tror att jag lite större version på huvud. Har hört hela livet Hur upplever du det?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-03-02 23:40

Kör faktiskt ett par Pioneer HDJ-2000 nu (Pioneer HDJ-2000 - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Hörlurar) efter mina gamla trotjänare Beyerdynamic DT770 Pro (Beyerdynamic DT770 Pro 250 Ohm - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Hörlurar) gick bara mer och mer sönder. Båda är två brutalt underbara lurar men måste säga att jag är mer nöjd med nya Pioneer lurarna. Skapar både musik, mixar samt spelar med dessa lurar numera.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-03-03 00:01

Pioneeren såg ju helt klart bra ut där. Svårt och hitta många recensioner dock. Men dem få jag hittat säger att dem är perfekta i princip. Sen är frågan om man vågar lurar på nätet om man nu inte trivs med dem. Hade varit skönt att få testa innan.

Det snackas mycket om lädret som andas som sitter runt om. Hur fungerar det? Håller dem sig svala eller man blir varm i dem? Jag antar att du brukar ha dem på dig i längre perioder. Känns dem fortfarande bra efter det?

Hur e det med någon form av noise reduction på dem? Hör man mycket från omvärlden?

Senast redigerat 2010-03-03 00:19
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-03-03 00:28
Ursprungligen av Kajan:

Pioneeren såg ju helt klart bra ut där. Svårt och hitta många recensioner dock. Men dem få jag hittat säger att dem är perfekta i princip. Sen är frågan om man vågar lurar på nätet om man nu inte trivs med dem. Hade varit skönt att få testa innan.

Det snackas mycket om lädret som andas som sitter runt om. Hur fungerar det? Håller dem sig svala eller man blir varm i dem? Jag antar att du brukar ha dem på dig i längre perioder. Känns dem fortfarande bra efter det?

Hur e det med någon form av noise reduction på dem? Hör man mycket från omvärlden?

Alla slutna lurar fungerar som öronmuffar tyvärr. Dessa sitter riktigt skönt (även om jag bär glasögon, vilket var mycket störande med de gamla lurarna) beställde faktiskt över nätet och läste mycket gott om dem innan. Är sjukt nöjd med dem och dessutom känns de både på och av otroligt välbyggda.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-03-03 00:34

Ja jag hittar mer och mer om dem och blir mer och mer sugen på dem också. Har aldrig ägt ett par hörlurar som har varit riktigt bekväma. Lite värme får man nog räkna med från alla lurar. Men just att dem inte klämmer åt för det har varit min värsta fiende hitills... Men dessa verkar riktigt bra faktiskt...

Men hur upplever du ljudet utifrån när du har dem på dig, för jag läste precis att dem inte verkar ha någon noise reduction. Behöver dock inte vara någon jättenackdel men vill ändå höra vad du tycker.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-03-03 00:42

Sköna med dessa lurar är att de anpassar sig efter din huvudform. Ju mer du använder dem ju bekvämare blir de.

Har inte stört mig något på ljudet utanför lurarna. Har jag dem på mig så hör jag inte speciellt mycket runt omkring mig. Sedan har jag alltid musik på när jag väl sätter på mig lurarna.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-03-03 01:01

Ok låter bra. Ska bara nu försöka hitta en återförsäljare i Malmö, annars får man väll ta det över nätet. Tack så mycket för tipset.

Fler tips är välkommna

Vill bara själv slå ett slag för Sennheiser. Växte upp med ett par av de där klassiska öppna lurarna med gult skumgummi. Idag har jag ett par slutna Sennheiser HD 280 Pro som jag är väldigt glad i, men de är inte vad du är ute efter.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-03-03 09:03

Har kollat litegrann på Sennheiser och haft ett par in-ear lurar som jag har varit mycket nöjd med, men inte hittat några slutna som jag tcker har fallit mig i smaken.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-03-03 10:33

Kan ju bidra med ett tips om ett par lurar som både låter bra och är bekväma: DENON AH-D1001 Hörlur - Hörlurar - Tillbehör | Hi-Fi Klubben

Jag gillar mina Sennheiser HD-25. De låter mycket bra och har en torr stram design som passar mig. Att de inte väger så mycket gör att de blir lite bekvämare på huvudet. Ibland använder jag dem tysta som hörselkåper när jag åker tåg.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-03-03 12:11

Har tittat litegrann på hifiklubbens Denon lurar men jag får inte riktigt rätt känsla för dem. Hittar lite recnensioner om dem och dem får bra betyg men ingen direkt wow-faktor. Så just nu lutar valet faktiskt på Pioneers HDJ-2000 ska försöka hitta dem här i Malmö för provning. Råkade se på MUSIKBÖRSEN att dem fanns där men ska in o kolla om dem har dem i butik också.

Tackar för allas intresse. Fortsätt gärna komma med tips för det är alltid kul. Kanske även bra för andra som e på jakt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-03-03 15:06
Ursprungligen av Kajan:

Har tittat litegrann...

Hoppas att du har lyssnat också

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-03-03 16:41
Ursprungligen av vanilj:

Hoppas att du har lyssnat också

Mnjae det är ju det som är så svårt när det gäller just hörlurar för det är inte så många butiker som har så många alternativ inne och lyssna till tyvärr.

Hifi-klubben kör sina Goldring, Denon och Argon
Hifi-center körde mest med AKG

Så svårt att hitta ett brett utbud att lyssna på. Så får lita mycket på vad andra säger, dock givetvis medveten om att smaken är som baken.

Måste dock meddela att blev ett par Beats. Försökte köra lite rundor här i stan o hitta Pioneers men det verkade svårt.

Och fick råd av en på hifi-center att ska man använda lurar till bärbart t.ex. mp3spelare o iphone och till och med att sitta med vid datorn, så är det att föredra i många fall att ha lurar med batteri som kan driva sig själva.

Deras AKG lurar tyckte han kunde bli lite tungdrivna utan förstärkare. Så lite det som gjorde att jag tänkte att Beats kanske var ett bättre val än Pioneers.

Sitter med dem på just nu och ljudet måste jag säga känns bra hittills iallafall. Som polaren beskrev sina att det e första gången man verkligen KÄNT musiken i huvudet. Men nu har jag ju dock inte mycket att jämföra med men med ljudet är jag nöjd hittills iallafall.

Enda nackdelen är att det känns som dem klämmer lite för mycket på mitt huvud men det får tiden utvisa om dem utvidgar sig lite till eller om det kommer bli outhärdligt. Får hoppas på det bästa.

Och lite tråkigt att jag inte hittade Pioneers för att lyssna/känna på dem.

Tyckte dock det var synd av Kullander (mac affär i malmö) att dem inte kunde låta en prova dem innan köp.

Men tackar för all hjälp här.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-03-03 17:01

Är du säker på att du behöver slutna lurar? Jag sitter här och hoppar på min stol! Vill förstås ge uttryck för hur nöjd jag är med mina öppna :"> lurar. Jag köpte ett par Sennheiser 555HD som verkligen låter otroligt bra, med tanke på vad jag betalade för dom (<$100). Dock beror det så klart rätt mycket på vad man lyssnar på. Jag referenslyssnade mot brorsans HD650 och kunde i princip bara avgöra vilka lurar jag lyssnade i när jag inte lyssnade på rent instrumental musik. Men om du är beredd att lägga 3000kr så är det ju inte längre speciellt stort steg upp till HD650. Helt fantastiska lurar fast väldigt öppna. HD555 är mer (fast inte helt) slutna. Jaja, förlåt om du nu har bestämt dig helt och hållet för slutna lurar. Kunde bara inte hålla mig!

varför inte köpa ett par custom made in-ear lurar istället, mer skonsamt för örat, perfekt passform plus att du får ljudisolering på -26db

Det är mer en någon slutenlur kan prestera

finns från 4000 och uppåt från ultimate ears . com

Ett plus till med dessa in-ear lurar är att du kan byta kabel på dom

P.s.
på tal om Hd650 , jag antar att han ska använda sina lurar ute med mp3 spelarn och
då är ju inte direkt hd650 att rekommendera dels påg runda av att dom är öppna och du behöver en hörlurarförstärkare för att göra dom till rätta. men om man ska sitta hemma och gona så är ju hd650 underbara har ju ett par själv =)..
D.s

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-03-04 10:05
Ursprungligen av orchidee:

varför inte köpa ett par custom made in-ear lurar istället, mer skonsamt för örat, perfekt passform plus att du får ljudisolering på -26db

Det är mer en någon slutenlur kan prestera

finns från 4000 och uppåt från ultimate ears . com

Ett plus till med dessa in-ear lurar är att du kan byta kabel på dom

P.s.
på tal om Hd650 , jag antar att han ska använda sina lurar ute med mp3 spelarn och
då är ju inte direkt hd650 att rekommendera dels påg runda av att dom är öppna och du behöver en hörlurarförstärkare för att göra dom till rätta. men om man ska sitta hemma och gona så är ju hd650 underbara har ju ett par själv =)..
D.s

Ja har inte varit så glad gör in-ears innan men "custom-made" så tror jag säkert att det kan bli riktigt bra. Har tyvärr inte vetat att det funnits att göra så. Men får komma ihåg till framtiden.

Ja det var ju det det hängde på nu i slutändan att jag vill vara lite mobil med mina lurar också. Så gå på några tungdrivna studiolurar var kanske inte den bästa idén så därför blev det Beats. Och även hemmavid så sitter jag med dem vid datorn utan förstärkare så även där hade det kanske blivit lite tungt?
Bästa är väll om man kör genom förstärkare med sånna hörlurar.

  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2010-06-12 07:15
Ursprungligen av orchidee:

varför inte köpa ett par custom made in-ear lurar istället, mer skonsamt för örat, perfekt passform plus att du får ljudisolering på -26db

Det är mer en någon slutenlur kan prestera

finns från 4000 och uppåt från ultimate ears . com

Ett plus till med dessa in-ear lurar är att du kan byta kabel på dom

P.s.
på tal om Hd650 , jag antar att han ska använda sina lurar ute med mp3 spelarn och
då är ju inte direkt hd650 att rekommendera dels påg runda av att dom är öppna och du behöver en hörlurarförstärkare för att göra dom till rätta. men om man ska sitta hemma och gona så är ju hd650 underbara har ju ett par själv =)..
D.s

Blev jävligt sugen. Har du själv custome mades, vad är din erfarenhet??

  • Medlem
  • International user
  • 2010-03-04 20:03

Testa sennheiser's HD25-SP (dom har enkel bygel över huvudet \ trycker inte lika hårt)
-- dom har lite fylligare bas
-- trycker inte lika hårt emot öronen som HD-25-1 med dubbel bygel
-- HD25-SP-versionen är även lite billigare

Du kan sedan välja att köpa till 2 stycken öronmuffar i velour

Fördelen är att alla grejer är utbytbara och är klassiska lurar som troligen inte kommer gå ur tiden -- således framtidsSäkra på den sidan.

*HD-25-1 orna e mer för monitorLyssning på höga volymer i stökiga & bullriga miljöer
-- öronen trillar av innan lurarna ger vika, ha 2 par av den versionen och dom ska kanske inte rekommenderas, om du bara ska ha dem till att lyssna \ spela upp musik med -- dessa är lite rakare och ärligare i frekvenserna för att mixa\ producera musik med..

Senast redigerat 2010-03-04 20:15

Rekommenderar helt klart Denon AH-D2000. Jag är helt sjukt nöjd, bland det bästa jag har använt !

DENON AH-D2000 Hörlur | Hi-Fi Klubben

Blir förvånad att ingen sagt det tidigare men måste ju helt klart säga BOSE... Super ljud och priset är ju inte så farligt ifall man kollar på vad som talats om tidigare.

Använder själv bara in ears för tillfället men skulle jag välja on ears för tillfället skulle jag ta dessa (Bra ljud) dock vill man ha bättre så ligger dock priset på över 3k =( men dessa ligger bara på 2.2 =D

BOSE® ? BOSE® on-ear hörlurar: Översikt

1
Bevaka tråden