Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

VPN - Vad är det för stor pusselbit jag saknar?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag skaffade i dagarna en VPN-tunnel hos en stor leverantör. Jag har knappat in uppgifterna under Network och anslutit till leverantörens maskinpark och tunneln är igång. Det som är problemet är att köra alla internettrafik via denna VPN. Hittills har jag inte lyckats få ett enda program köra via denna tunnel och det står inte ett ord om hur man gör detta. På vanliga "my ip"-sidor visas mitt IP-nummer från bredbandsleverantören i Firefox och Safari, alltså fungerar inte VPN-tunneln i det fallet.

Vad är det för stor pusselbit jag saknar?

Gå in på nätverket -> VPN anslutningen -> Avancerat -> Alternativ -> Skicka all trafik över VPN-anslutning.

Ursprungligen av acidflash:

Gå in på nätverket -> VPN anslutningen -> Avancerat -> Alternativ -> Skicka all trafik över VPN-anslutning.

Jag hade gjort detta men det visade sig att man var tvungen att göra en Windows-manöver, starta om datorn.

Tackar.

  • Oregistrerad
  • 2010-06-11 22:07
Ursprungligen av Fluffy_:

Jag hade gjort detta men det visade sig att man var tvungen att göra en Windows-manöver, starta om datorn.

Tackar.

Nejdå, men du måste koppla ner tunneln och koppla upp den igen så ska det fungera

1
Bevaka tråden