Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Time Machine från Mac Mini G4 till Mac Mini Intel

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

Jag ska nu ersätta min 5 år gamla Mac mini mot en ny med Intelprocessor. Jag kör TM idag och undrar om det bara är å tanka in allt från den gamla datorn (eller från TM disken rättare sagt) till den nya datorn. Jag kör Leopard i den gamla.

Hälsningar
Ola

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-06-10 17:18

En ny Mac mini väntas när som helst, förmodligen med bättre grafik-krets och snabbare processor och kanske hdmi utgång. En ny Mac mini går inte på Leopard utan levereras med Sno Leopard. Bäst är att använda flyttassistenten som ligger i vektygsprogram mappen. Den för över allt från din gamla dator till din nya på bästa sätt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-06-10 17:57

...och flyttassistenten fungerar bra med Time Machine.

Tusen tack,

"när som helst", förstår att du kanske inte vet exakt när, men om du får gissa tror du att det handlar om: inom en–två månader?

Ola

  • Medlem
  • 2010-06-10 20:31

Omöjligt att säga när de kan komma. Kan bara spekuleras i. Och personligen ser jag det som osannolikt att de skulle få HDMI, kanske nya 320M kortet med MDP, men inte HDMI.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-06-11 00:50

Det verkar som om uppdateringen kommer snart. Kolla denna artikel AppleInsider | Apple's supply of Mac minis dwindle ahead of new models

Återigen tack för all matnyttig info!

Kom på en grej, jag kör eyetv med en firewirekabel (400) till min mac mini idag och tänker göra så i framtiden med. Men, vad jag förstår är det en firewire 800 på minisarna idag. Vet ni om de adaptrar som finns fungerar bra?

Ursprungligen av [email protected]:

Kom på en grej, jag kör eyetv med en firewirekabel (400) till min mac mini idag och tänker göra så i framtiden med. Men, vad jag förstår är det en firewire 800 på minisarna idag. Vet ni om de adaptrar som finns fungerar bra?

Det finns sladd att köpa som har 800-400, så någon adapter borde du inte behöva. 800 är bakåtkompatibelt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-06-11 10:11

Hej Ola
Jag har också EyeTV med firewire 400. Det finns adaptrar från Sonnet hos Macoteket som funkar. Det finns också kablar med 800 i ena ändan och 400 i andra vilket jag föredrar.

Det var ju goda nyheter. Tack ska ni ha!

1
Bevaka tråden