Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Photoshop CS5 kapar externa hårddiskar

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

PS CS5 lägger beslag på hårddiskar som jag ansluter till min dator. När jag tittar i programinställningarna för minne så är min hårddisk ikryssad för användning men den externa hårddisken är inte ikryssad. Trots detta kan jag inte mata ut den pga Photoshop.

Den nya dialogrutan i OS X om tvingad utmatning dyker inte upp så enda sättet att mata ut skivan är genom att stänga av Photoshop.

OBS 1. Jag har ingen fil öppen som ligger på den externa skivan.

OBS 2. Det här har hänt en gång med en servervolym också.

OBS 3 Det har även hänt en gång när jag anslöt en annan mac med FW Target mode.

Rapportera det som en möjlig bugg på https://www.adobe.com/cfusion/mmform/index.cfm?name=wishform

Viktigt att rapportera buggar så snart som möjligt, om man vill ha dem fixade i den aktuella versionen.

Nästa gång när det händer vore det bra om du öppnade terminal och körde "lsof" (gement L) som listar öppna filer. Vill du göra det lite enklare så kan du köra "lsof |grep volymnnamn" där volymnnamn såklart ska ersättas med namnet på den disk du inte kan mata ut

Nu skulle jag peta ut backupskivan och då hände det igen.

Vad får du ut av det här? MVM ... är det VM som i virtual memory tro?

/Volumes/Anders backup/.TemporaryItems/folders.501/Cleanup At Startup/741_950558_MVM_3
/Volumes/Anders backup/.TemporaryItems/folders.501/Cleanup At Startup/741_950558_MVM_4
/Volumes/Anders backup/.TemporaryItems/folders.501/Cleanup At Startup/741_950558_MVM_6

Jag vet inte. Har du haft någon beta-version installerad? Har du något ovanligt med ditt system (språk, drivrutiner, etc.) Är disken som används normal HFS+, använder du TimeMachine, etc, etc.

Kontakta Adobes support om du inte får rätsida på det.

Kommer inte på något särskilt. Det här har som sagt hänt på en mängd olika sätt och i olika datorer så jag lutar åt en bugg i PS.

En fundering ... hur är det tänkt att det ska funka när det är riktigt? Säg att jag aktiverat en extern hårddisk som extra minne men jag har inga öppna filer på den. Ska det då gå att mata ut den? Eller ska man först fimpa PS?

Jag kan inte säkert svara på det, det kan ha ändrats, men om jag minns rätt från några år sen så är det så att Photoshop lägger upp temp-filer (typ reserverar utrymme) även om det inte behövs för stunden och OM det fortfarande är så det funkar så skulle såklart det vara en väldigt dålig idé att bara rycka diskarna.

Har du provat att bara ändra inställningarna, typ först aktivera, stänga av, avvaktivera och sen starta om igen?

Ursprungligen av Richard Rönnbäck:

Har du provat att bara ändra inställningarna, typ först aktivera, stänga av, avvaktivera och sen starta om igen?

Jo jag gjorde det men såg ingen skillnad.

Jag behövde köra en omstart med städning av Applejack och nu har Photoshop slutat bråka med min backup-skiva. Förmodligen var det någon cache-fil som skulle bort.

1
Bevaka tråden