Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Min nya MacBook Pro kraschar

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Skövde
  • 2010-06-10 19:20

Min nya MacBook Pro kraschar när jag pluggar i modemet till Telenors mobila bredband. Det funkar utmärkt i min äldre MacBook Pro. Är det någon drivrutin som jag behöver installera?

  • Medlem
  • Mörbylånga
  • 2010-06-10 21:43

Gammmal programvara/drivrutin för modemet, kan få Snow Leopard att krascha när man ansluter det till datorn.

Gå inte på Inställningar för att hämta de senaste drivrutinerna för ditt modem.

Lycka till!

  • Medlem
  • Skövde
  • 2010-06-11 19:11
Ursprungligen av jonny74:

Gammmal programvara/drivrutin för modemet, kan få Snow Leopard att krascha när man ansluter det till datorn.

Gå inte på Inställningar för att hämta de senaste drivrutinerna för ditt modem.

Lycka till!

Tack för tipset, men det funkar inte ändå. det går bra att installera programmet men sedan hänger sig hela datorn.

  • Medlem
  • Skövde
  • 2010-06-11 19:32
Ursprungligen av sussi:

Tack för tipset, men det funkar inte ändå. det går bra att installera programmet men sedan hänger sig hela datorn.

Nu har jag fått det att funka........tjalalalala
istället för att installera programvaran för Leopard som jag har så valde jag Tiger istället, då gick det bra!

Samma här, fast med Teliadongel. Jag har två stycken, den äldre fungerar men den nya, med högre hastighet, sänker OSX som en sten i Östersjön. Trist. Jag löste mitt problem genom att inte använda det snabbare modemet. Inte den bästa lösningen förstås men jag har inte tid med mer.

För att lösa ditt problem föreslår jag att du ger mer info om modemet så kan säkert andra med samma modem berätta vad de gjort.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-06-12 12:18

Tror lösningen på ditt problem kan vara "Rosetta".
Denna programvara som ges ut av Apple själva (kostnadsfritt) ger dig möjlighet att använda "äldre hårdvara" på nyare operativsystem.

Själv kunde jag inte använda en mobil dongel av tele2 innan jag installerat ovanstående programvara. För min del så talade den dock om att jag var tvungen att installera detta först.

Lycka till!

1
Bevaka tråden