Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Avauktorisera sålda macar?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Här väl bytt färdigt nu...

Har bytt och sålt den gamla, nu vill itunes att jag avauktoriserar någon av mina 5 andra macar. Av de fyra andra macarna jag äger är det två som är auktoriserade men iTunes räknar väl in de som jag redan gjort mig av med?! Eller?!

Hur avauktoriserar jag dem?!

ok, har jag fattat rätt? Det finns en funktion i itunes - mitt konto som heter avauktorisera alla fem datorerna. Är det så jag får göra och sen åter auktorisera de jag vill använda!?

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-06-09 23:06
Ursprungligen av micthemac:

ok, har jag fattat rätt? Det finns en funktion i itunes - mitt konto som heter avauktorisera alla fem datorerna. Är det så jag får göra och sen åter auktorisera de jag vill använda!?

Precis. Men man kan inte göra det hur ofta som helst. Kommer dock inte ihåg hur ofta.

Ursprungligen av Eva:

Precis. Men man kan inte göra det hur ofta som helst. Kommer dock inte ihåg hur ofta.

Tack för snabb hjälp!!!

Du får göra detta en gång per år.

Har själv försökt mig på detta. Trodde det var i menyn Affär som jag skulle göra det, men det var ju i under mitt konto i iTunes store som det fanns en knapp att göra detta på. Jag hade fem auktoriserade datorer, men är äger för tillfället bara en. En har skrotats, en sålts och en kompis har säkert fått en auktorisering av mig. Nu kan han inte spela min köpta musik längre (hehe) om det nu är så att han har någon skiva jag inhandlat.

Nu kan jag däremot auktorisera vår nyköpta Mac mini istället. För det gick inte innan.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2010-06-10 18:18
Ursprungligen av Pierre/M-stad:

Har själv försökt mig på detta. Trodde det var i menyn Affär som jag skulle göra det, men det var ju i under mitt konto i iTunes store som det fanns en knapp att göra detta på. Jag hade fem auktoriserade datorer, men är äger för tillfället bara en. En har skrotats, en sålts och en kompis har säkert fått en auktorisering av mig. Nu kan han inte spela min köpta musik längre (hehe) om det nu är så att han har någon skiva jag inhandlat.

Nu kan jag däremot auktorisera vår nyköpta Mac mini istället. För det gick inte innan.

Ja, är det verkligen så (Illa)? För jag har läst den KB-artikeln i ämnet och inte sett någon Warning eller liknande.

All icke skyddad DRM musik vilket är allt i dagens läge på itunes-store blir inte påverkad av auktorisering längre.

Det är flera år sen min kompis isf fick en skiva som jag köpt på iTunes, och då var det DRM-musik. Men jag syftade på att avauktorisera inte fanns i menyn i programmet, utan man är tvungen gå in på iTunes store och fixa det den vägen. Sökte inte tillräckligt noga då jag försökte sist. Men nu vet jag hur man gör till nästa gång.

1
Bevaka tråden