Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Servern skrattar - mer mer!

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Skönt att servern orkar med så här mycket inloggade medlemmar på en gång - förut "dog" den pga uppbyggnaden med Perl och CGI-script.

Servern ropar bara: mer! mer!

  • Medlem
  • Svedala
  • 2003-04-28 22:39

En sak jag funderar på bara... När man kör Windows/IIS + PHP, körs inte PHP som en cgi-modul då, vilket ger sämre prestanda?
Eller är det bara som jag har fått för mig kanske...

Citat:

Skrevs ursprungligen av Nillon
En sak jag funderar på bara... När man kör Windows/IIS + PHP, körs inte PHP som en cgi-modul då, vilket ger sämre prestanda?
Eller är det bara som jag har fått för mig kanske...

Jo, det stämmer faktiskt! Den går att köra som ISAPI-modul (snabbare) men det rekommenderar man inte på php.net.

Vi har inte några direkta prestandaproblem iallafall, enligt vBulletin ska servern palla för 5.000 samtidiga inloggade med normal användning.

Man ska inte vara kaxig - för nu blev det något strul med databasen och dom tre senaste diskussionerna försvann...

Det måste ha varit ett ordentligt tryck vid tiden för Steves tal om de nya tjänsterna. Tråden kring det växte så att man nästan blev farträdd! Jag märkte dock inget av att det skulle ha gått långsammare att navigera i forumet. Det är nog som du skriver att servern ropar efter mer.

Att komma åt MacCentrals live-uppdaterade sida var däremot en seeeeg upplevelse. Inte så konstigt, i och för sig.

Nicklas

Hur är det nu... kör ni 99mac på xserve än?

Du ser väl av de som står innan i tråden att den forfarande rullar på Windows.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-05-24 03:19

Varför Windows egentligen? Inte för att jag har något emot det egentligen, så länge det funkar, men varför inte Linux, BSD eller Mac OS X Server?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-05-24 08:39
Citat:

Skrevs ursprungligen av mondo65
Varför Windows egentligen? Inte för att jag har något emot det egentligen, så länge det funkar, men varför inte Linux, BSD eller Mac OS X Server?

Har vart uppe gång på gång. Om jag inte minns fel så har Martin & co försökt föra över 99mac till Mac OS X server och xServe men någonting gick snett.

http://www.99mac.com/forum/showthread.php?threadid=2472

Sedan dess har det hänt mycket - jag sitter och experimenterar med apache 2 på en labbserver sedan någon månad tillbaka. Jag saknar verkligen ett bra grafiskt gränssnitt á la MMC men det går hyggligt ändå.

Apache har ju fördelar - både Perl och PHP går snabbare och vissa applikationer fungerar inte bra utan Apache.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-05-24 11:44

Ska vi hoppas på att Apple har använt stora GUI penseln på kraftfulla Unixfunktioner i Mac OS X 10.3?

Citat:

Skrevs ursprungligen av acke
Ska vi hoppas på att Apple har använt stora GUI penseln på kraftfulla Unixfunktioner i Mac OS X 10.3?

Det gör jag iallafall! Och sänker priserna på Xserve grundmodell med 1GHz processor och 1st disk till 9.990,- exkl moms!

  • Medlem
  • Hammarö
  • 2003-05-24 12:10
Citat:

Skrevs ursprungligen av Björnström
Det gör jag iallafall! Och sänker priserna på Xserve grundmodell med 1GHz processor och 1st disk till 9.990,- exkl moms!

Det vore något det. Skulle bli enormt populärt med en lågprisserver för webbapplikationer, dns, mail och så vidare.

Jag håller tummarna också.

1
Bevaka tråden