Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Livebevakning av WWDC

Tråden skapades och har fått 201 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Sverige i första batchen

Sorry...Juli...

  • Medlem
  • International user
  • 2010-06-07 20:46
Ursprungligen av BlackSmp:

Sverige i första batchen

Nej. 5 länder i Juni bara.

Ursprungligen av zappee:

Nej. 5 länder i Juni bara.

Jo, jag såg fel... dessvärre

Och i slutänden så presenterar inte Apple något som får mig att vilja gå från HTC Desire till iPhone 4.

Så Sverige i Juli? Ska vi gissa på att det blir någon gång i Augusti då?

  • Medlem
  • International user
  • 2010-06-07 20:51
Ursprungligen av Johan Nilsson:

Så Sverige i Juli? Ska vi gissa på att det blir någon gång i Augusti då?

Varför skulle det bli Augusti?

Ursprungligen av zappee:

Varför skulle det bli Augusti?

Är väl mer regel än undantag att lanseringen av senaste Apple-produkten blir försenad. Framförallt när det handlar om oss mindre länder.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-06-07 20:47

När kan videon tänkas komma upp?

och inte ett ord om OSX?

Ursprungligen av Johan Nilsson:

och inte ett ord om OSX?

Lär väll va en del bakom lyckta dörrar för utvalda kanske.

Kändes inte den här keynoten lite, hmm... tröttare eller vad man ska säga än vanligt?

Bra grejer helt klart, men jag kan ju inte påstå att det är något som sätter igång mig på alla cylindrar precis.

Det jag tycker verkar allra bästa är den högupplösta skärmen, men jag vet inte om jag personligen bryr mig på en mobiltelefon (på en iPad däremot)

En 64gb i november kanske...

Då blev det som många trodde innan ryktena började florera, ett total fokus på iPhone och iOS hela Keynoten.

  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2010-06-07 20:54

Kan vi lämna diskussionen om andra telefoner?

Keynoten är över! Samanfattning kommer senare ikväll. Stay Tuned!

Det som fick mig att "tända" var insikten om hur tunn den blir... Sedan så kom resten som en bonus.

Skärmen verkar super - efter att ha sett på kompisar Desires så vet jag att det blir ett lyft.

FaceTime spelar mindre roll.

iOs4.0 blir ett rejält lyft. Skönt att en gång för alla kunna få tyst på de som hävdar att iPhone inte klara multitasking.

Och Farmville... nu kommer min fru vilja ha en iPhone:)

  • Medlem
  • Slagsta, Stockholms län Sweden, Sweden
  • 2010-06-07 21:01

apple.se look

haha

Apple.se var snabbare än .com

  • Medlem
  • International user
  • 2010-06-07 21:05
Ursprungligen av AcidRage:

Apple.se var snabbare än .com

Näh, .com har haft det uppe 10 min.

Ursprungligen av zappee:

Näh, .com har haft det uppe 10 min.

Hmm.. skummt.. suttit och uppdaterat hela tiden sedan WWDC var slut och fick upp den några minuter snabbare på .se än .com

Det jag velat se är att FaceTime varit iChat kompatibelt - men visst kallade han det open source? Om så är fallet torde det betyda att det inte bara kommer till iChat utan även till andra telefoner från andra tillverkare? Det verkar i så fall mycket lovande!

Ursprungligen av Rytterfalk:

Det jag velat se är att FaceTime varit iChat kompatibelt - men visst kallade han det open source? Om så är fallet torde det betyda att det inte bara kommer till iChat utan även till andra telefoner från andra tillverkare? Det verkar i så fall mycket lovande!

Enligt rapporteringen på arstechnica så sa han "open standard" (vad som nu menas med det)

Det vore ju fantastiskt om tillverkare kunde enas om någon form av gemensam plattformsobereonde standard för videosamtal.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-06-07 21:02

sa Steve att den kommer till sverige i juli eller var det bara att den kommer i 18 andra länder då?

  • Medlem
  • Lidingö
  • 2010-06-07 21:09

Är det bara jag som känner ett litet antiklimax?

  • Medlem
  • International user
  • 2010-06-07 21:10
Ursprungligen av Hoffie:

Är det bara jag som känner ett litet antiklimax?

Ja....

  • Medlem
  • Lidingö
  • 2010-06-07 21:11
Ursprungligen av zappee:

Ja....

Allt det här tramset visste vi ju redan om mer eller mindre?! Var fan har innovativa Apple tagit vägen?

  • Medlem
  • International user
  • 2010-06-07 21:13
Ursprungligen av Hoffie:

Allt det här tramset visste vi ju redan om mer eller mindre?! Var fan har innovativa Apple tagit vägen?

Du förväntar dig att Apple ska bygga om en läckt telefon på någon månad?

Snälla...

För någon som inte suttit på iPhoneforum dygnet runt så är det stor skillnad på 3GS och 4

  • Medlem
  • Lidingö
  • 2010-06-08 17:12
Ursprungligen av zappee:

Du förväntar dig att Apple ska bygga om en läckt telefon på någon månad?

Snälla...

För någon som inte suttit på iPhoneforum dygnet runt så är det stor skillnad på 3GS och 4

Med nästan 2400 inlägg mot mina knappt 90 är det väl snarare du som hänger på iPhone/Mac forum för mycket?

Självklart ska de inte bygga om en telefon på en månad bara för att designen har läckt? Men du kan ju inte på något sätt påstå att du kände en WOW-känsla och att Apple har revolutionerat världen på samma sätt som med iPhone 2G?

Var tog den nya ATV'n vägen som det ryktas om, molnbaserat iTunes, ny MacMini, ny MacPro, ny MacBook Air?

Kort o gott en jävligt sömnig keynote!

Ursprungligen av Hoffie:

Med nästan 2400 inlägg mot mina knappt 90 är det väl snarare du som hänger på iPhone/Mac forum för mycket?

Självklart ska de inte bygga om en telefon på en månad bara för att designen har läckt? Men du kan ju inte på något sätt påstå att du kände en WOW-känsla och att Apple har revolutionerat världen på samma sätt som med iPhone 2G?

Var tog den nya ATV'n vägen som det ryktas om, molnbaserat iTunes, ny MacMini, ny MacPro, ny MacBook Air?

Kort o gott en jävligt sömnig keynote!

Apple gick ut ganska tidigt i vår och sa att årets WWDC enbart skulle handla om iPhone så en ny Mini, Mac Pro eller MacBook var det ganska säkert att vi inte skulle få se nu. De kommer nog senare i sommar, skulle gissa på juli/augusti, vid ett eget event.

Vad gäller ATV'n så är det nog bara ett rykte om något i utvecklingsstadiet för de verkar ha jobbat med den idén ganska länge och Steve verkar dessutom inte vilja sälja "ännu en box"...

  • Medlem
  • International user
  • 2010-06-08 22:31
Ursprungligen av Hoffie:

Med nästan 2400 inlägg mot mina knappt 90 är det väl snarare du som hänger på iPhone/Mac forum för mycket?

Självklart ska de inte bygga om en telefon på en månad bara för att designen har läckt? Men du kan ju inte på något sätt påstå att du kände en WOW-känsla och att Apple har revolutionerat världen på samma sätt som med iPhone 2G?

Var tog den nya ATV'n vägen som det ryktas om, molnbaserat iTunes, ny MacMini, ny MacPro, ny MacBook Air?

Kort o gott en jävligt sömnig keynote!

Jo, på iPhonen har dem...

Bevaka tråden