Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Sämre resultat på google

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2010-06-08 11:40

Hej!

Jag har en sida, J Christoffersson photography. Just nu är det inte så mycket på den, men jag ska slänga upp den i veckan är min tanke (den är nästan färdig, bara några bilder som ska till).

Problemet är google, förut, så hamnade den på plats ~5 (på sökning på Joel Christoffersson) eller nåt, det gjorde mig ingenting, eftersom att jag väntade mig att den skulle ploppa upp när jag väl lanserat sidan på riktigt. Men när jag nu googlade mitt namn, så hamnar jag inte ens på de 5 första sidorna. Men min webbadress ligger kvar i googles index.

Så. Varför har den sjunkit så långt och går det att fiska upp sidan igen? Eller ska jag ta bort och lägga till?

Googles rankning baseras på hur många som länkar till din sida, och hur hög ranking de som länkar till den i sin tur har. Kallas Page Rank.

Så du borde få nån respektabel sida att länka till din.

  • Medlem
  • 2010-06-08 11:43

Jo, det är jag fullt medveten om, det är därför jag räknade med att ploppa upp senare. Men det jag är fundersam över är att jag har halkat ner så jättelångt, eftersom att jag legat på förstasidan tidigare...

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2010-06-08 11:47

Google mäter också hur ofta sajten uppdateras. Man belönar nya artiklar med högre placering än äldre, och man belönar högfrekvent uppdatering över lågfrekvent.

Så eftersom du inget publicerat på ett tag så halkar du ner i resultaten.

1
Bevaka tråden