Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

One.com nere?

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-08-05 18:22

Någon annan än jag som haft problem att komma åt mail och web hos one.com sedan igår kväll?

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2007-08-05 18:44

Inte jag. Funkar fint här. Både domän, ftp och mail.

Lirar fint hos mig med, mailen var dock seg förut idag. Testat att chatta med livesuppporten?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-08-05 22:19

Skumt. Jag är alltså utvald.. Moment 22 med livesupporten... jag kommer ju inte in på one.com ens. Men jag har mailat dem från min webmail, så får vi se vad de säger.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-08-06 08:06

Jag hade liknande problem igår morse, fast bara med mailen, kom åt one.com. Men det löstes snabbt efter kontakt med Live-supporten och fem minuter senare var allt bra igen.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-08-06 10:33

Ok. Jag har fortfarande problem. Hade fått svar från supporten till min webmail med en länk till svaret. Driver dom med mig? Länken pekar förstås till one.com... Hmmm... Och dit kommer jag ju inte. Safari (och Firefox, och IE på mammas PC) säger att "Sidan kunde inte öppnas eftersom servern slutade svara".

Timber: Vad var felet hos dig?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-08-06 13:44
Ursprungligen av emp:

Timber: Vad var felet hos dig?

Ditt fel är troligen mer djupgående. Det verkade enbart vara mail-servern som slutade svara för mig. Jag märkte det kvällen innan, men trodde då att det berodde på något annat. När det fortfarande var samma problem på morgonen gick jag n i Live-chatten och meddelade detta. Efter en minutlång undersökning meddelade de mig om att de hittat felet och ska åtgärda det inom några minuter. Min domän i övrigt fungerade, och one.com också (därför jag kom in på online-supporten).

Tillägg: Det är inte något fel med din DNS? Eller helt enkelt att routingtabellen inte blivit uppdaterad? (Troligen inte om du och din mamma sitter på olika anslutningar). Är du inte rädd om innehållet, kan du gärna posta länken här, så kan vi se om det är åtkomligt för andra.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-08-07 10:49

Fick svar från One-supporten. De hade tydligen blivit attackerade av en användare som hade Telenors mobila bredband, precis som jag. De hade blockerat den användarens ip-nummer. Det verkar dock som om alla Telenor-användare får samma ip.. Dumt..
Nu har de i alla fall hävt blockeringen igen eftersom det var många som hade drabbats.
Skönt att det fanns en förklaring, så man slapp bli galen...

  • Medlem
  • Harestad
  • 2009-11-22 12:34

Det verkar som att one.com fortfarande strular när man surfar via mobilt bredband. Jag kommer inte åt några hemsidorna jag vet finns hos dem. Och inte heller one.com. Just nu surfar jag med Tres mobila bredband.

Någon som kan testa och se om t.ex. one.com eller skibk.se är igång? Isåfall måste jag fixa nån annan Internetlina :/

Ingenting på one.com fungerar

När jag försöker gå in på one.com, hemsidor som ligger på hotellet eller på deras ftp:er händer det ingenting. Detta är andra gången på tre dagar, då gick det inte att komma in i ungefär fyra timmar. Gäller det bara min uppkoppling? Jag surfar endast genom min iPhone både på datorn och telefonen, så det är en enda anslutning det gäller.

Vad beror det på?
Händer detta för fler?
Vad ska jag göra?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-06-08 10:23

Well, one.com är inte direkt de bästa leverantörerna av hosting direkt. Man betalar vad man får för tyvärr.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-06-08 11:09
Ursprungligen av 20hz:

Well, one.com är inte direkt de bästa leverantörerna av hosting direkt. Man betalar vad man får för tyvärr.

En eller två minuters downtime på tre år menar du?

One.com funkar bra för mig nu, inga problem alls med vare sig ftp, mail eller web.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-06-08 11:16
Ursprungligen av imaster:

En eller två minuters downtime på tre år menar du?

One.com funkar bra för mig nu, inga problem alls med vare sig ftp, mail eller web.

Jag använder Bahnhof samt Beniro till mindre kunder då jag utvecklar. Har tyvärr endast dålig erfarenhet av one.com och anser dem inte direkt dugliga till att användas professionellt.

Vi har Bahnhof på jobbet - kontrakt på sexsiffriga belopp. Vi har haft betydligt mera strul än vad jag haft privat med One.com (inget alls faktiskt).
Allt handlar om slump och tillfälligheter. Det finns ingen statistik att gå på. Man kan inte dra några objektiva slutsatser alls - bara subjektiva.

Ursprungligen av 20hz:

Jag använder Bahnhof samt Beniro till mindre kunder då jag utvecklar. Har tyvärr endast dålig erfarenhet av one.com och anser dem inte direkt dugliga till att användas professionellt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-06-08 12:03
Ursprungligen av Zimmerman:

Vi har Bahnhof på jobbet - kontrakt på sexsiffriga belopp. Vi har haft betydligt mera strul än vad jag haft privat med One.com (inget alls faktiskt).
Allt handlar om slump och tillfälligheter. Det finns ingen statistik att gå på. Man kan inte dra några objektiva slutsatser alls - bara subjektiva.

Nu är vi OT men tråkigt att höra. Sjukt nöjd med dem och aldrig haft downtime med dem alls. Dock har jag upplevt sjukt sega laddningstider både till ftp samt http. Mailen kan jag inte svara på då jag alltid använder Google Apps.

Dock kan jag tala gott om One's support/chat. Fungerar kanon.

One.com är så billiga att dom fått dåligt rykte :-D. Och bara därför. Jag har haft ett flertal konton där i över fem år - sedan den tiden dom hette...vad var det nu? Klockrent.
Om nätet går ner för t.ex. Apple när Jobs står och ska köra live...så fattar man att även One.com går ner ibland. Datorsystemen på rymdfärjorna går ner ibland - svindyraste webbhotellet i stan går ner ibland. ALLT digitalt strular ibland. Allt. Välkommen till den nya världen (ca. 20 år "ny").

Men är det då alltså bara för jag råkar surfa med en mobil Tre-anslutning som gör att jag, ibland, inte kan komma in på några one.com sidor? Hoppas inte någon vill kolla på min hemsida när one.com inte vill visa den ...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-06-08 13:29
Ursprungligen av emp:

Någon annan än jag som haft problem att komma åt mail och web hos one.com sedan igår kväll?

emp,

denna sida finner du länkar till ett antal sajter som man kan använda för att just testa om sajten X är nere för alla eller bara för en själv…

Exempelvis:

www.downorjustforme.com

Bra att ha ibland,

- Torkel

1
Bevaka tråden