Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

WWDC live?

Tråden skapades och har fått 29 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Slagsta, Stockholms län Sweden, Sweden
  • 2010-06-05 16:09

Tjena duudes,
precis som alla ni andra är man inne i något slag extas inför måndag. Jag undrar om någon vet vart man kan se en livesändning från eventet, om det finns vill säga. Käns ju lite trist att sitta och glo Gizmodo..

Ursprungligen av Emil D:

Tjena duudes,
precis som alla ni andra är man inne i något slag extas inför måndag. Jag undrar om någon vet vart man kan se en livesändning från eventet, om det finns vill säga. Käns ju lite trist att sitta och glo Gizmodo..

Dessa frågor kommer alltid upp i samband med Apple event. Det finns inga live-strömmar, du får helt enkelt vänta tills en video kommer upp på Apples hemsida.

Framförallt känns det trist att glo på Gizmodo då de inte fått något presskort. Oväntat nog.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-06-05 17:15
Ursprungligen av Leftrustle:

Framförallt känns det trist att glo på Gizmodo då de inte fått något presskort. Oväntat nog.

haha, gillart

Ursprungligen av Leftrustle:

Framförallt känns det trist att glo på Gizmodo då de inte fått något presskort. Oväntat nog.

Hehe, de lär inte vara så populära hos Apple just nu kan man anta.

Ursprungligen av Leftrustle:

Framförallt känns det trist att glo på Gizmodo då de inte fått något presskort. Oväntat nog.

D'oh!

  • Medlem
  • Slagsta, Stockholms län Sweden, Sweden
  • 2010-06-05 18:18

Nu blir det lite dött för dem. Vi älskar dem för att de fick tag på mobilen, men nu finns det ju inte någonstans man kan vara först att få reda på sakerna från keynoten.

Ursprungligen av Emil D:

Nu blir det lite dött för dem. Vi älskar dem för att de fick tag på mobilen, men nu finns det ju inte någonstans man kan vara först att få reda på sakerna från keynoten.

Jo? Finns ju ett dussin ställen som live-bloggar. Emellanåt dyker det upp live-sändingar också. Men dessa sändningar sprids väldigt sällan på forum. Forum = många läsare = många som vill titta = servern kraschar = ingen får se.

Såg själv en live för ett tag sen via nätet och det var inte så kul kvalité. Bättre att läsa ifall man vill ha nyheterna så fort som möjligt, annars vänta några timmar och se på keynoten istället.

Engadget brukar ha riktigt bra live-rapporteringar. Duger åt mig.

  • Medlem
  • Lund
  • 2010-06-05 19:33

Postar fler länkar så blir det lätt för alla att veta var man ska kolla på måndag!

Engadget LIVE startar kl 19.00 svensk tid.

Twit.tv

Slashat.se

gizmodo

razorianfly

theappleblog

macrumorslive

Arstechnica

macobserver

technologizer

Keynote.se (Är osäker om de sänder live i år)

Twitter

macrumorslive

theappleblog

arsWWDC

Senast redigerat 2010-06-06 16:43
  • Medlem
  • International user
  • 2010-06-05 22:00
Ursprungligen av what:

Engadget LIVE startar kl 19.00 svensk tid.

Posta fler länkar så blir det lätt för alla att veta var man ska kolla på måndag!

De vanliga, macrumors, iclarified o.s.v

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2010-06-05 21:15

Lyssna på Slashat.se|Din machete i teknikdjungeln! samtidigt som engadget/gizmodo så blir det lite roligare.

TWiT Live lyckades ju fulsända live från presentationen av iPad så kanske kan det vara nåt att hålla ögonen öppna på. Jag kommer "hänga" där under keynoten iaf.

Senast redigerat 2010-06-05 22:23
Ursprungligen av gabbeman:

TWiT Live lyckades ju fulsända live från presentationen av iPad så kanske kan det vara nåt att hålla ögonen öppna på. Jag kommer "hänga" där under keynoten iaf.

Blev inte Apple lite sura på Leo Laporte för att han gjorde just det? Det var på iPad-eventet i januari och Apple hade inte gett tillstånd till streaming. Lång berättelse kort; han nu är svartlistad och inte inbjuden till keynoten. Det är om inget annat vad som sagts på MacBreak Weekly ett par gånger. Nåväl, jag hoppas på bra rapporterande från de vanliga misstänka om inget annat.

  • Medlem
  • Lund
  • 2010-06-06 08:19

Har nu uppdaterat med fler länkar i tråden längre upp, så om du inte har missat det så presenterar Apple en del nya grejer på måndag kl 19.00 svensk tid.

Via länkarna kan man följa det live via radio eller text och bildbaserat flöde. Det finns ingen videostream som visar detta live. Videobilder släpps senare av Apple brukar bli runt midnatt.

  • Medlem
  • Slagsta, Stockholms län Sweden, Sweden
  • 2010-06-06 09:37

Sweet!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-06-06 09:49

Nån som har länken till där apple brukar lägga upp videon efteråt?

Ursprungligen av Kajan:

Nån som har länken till där apple brukar lägga upp videon efteråt?

Här ligger några: Apple QuickTime Guide - Apple Events Fler i iTunes under 'Podcasts': Apple Keynotes - Download free podcast episodes by Apple Inc. on iTunes.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2010-06-08 08:24
Ursprungligen av Snabeldrake:

Det är lite kul: trots att dom har lagt upp en bild/ikon med länk för WWDC2010 så fungerar inte länken....

Ursprungligen av frazze:

Det är lite kul: trots att dom har lagt upp en bild/ikon med länk för WWDC2010 så fungerar inte länken....

Jag får videoströmmen nu..

http://events.apple.com.edgesuite.net/1006ad9g4hjk/event/index.html

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-06-07 10:36

Men det måste ju finnas någon där inne med en iPhone och bambuser?
Är det föresten någon som vet om någon hash-tag för eventet/keynoten på twitter?

  • Medlem
  • International user
  • 2010-06-07 18:46
Ursprungligen av NOW!S:

Men det måste ju finnas någon där inne med en iPhone och bambuser?
Är det föresten någon som vet om någon hash-tag för eventet/keynoten på twitter?

Jo, det brukar finnas piratsändningar.. bara att leta på de populär broadcastsiterna. Osäker på om man får länka här.

Hur lång kommer Keynoten att vara? Någon mer än Apple som vet?

Ursprungligen av Starfruit:

Hur lång kommer Keynoten att vara? Någon mer än Apple som vet?

Se mitt svar i den här tråden (inlägg #8):
http://www.99.se/nyheter-99/278148-wwdc-2010-drar-igang-ikvaell.html

Eftersom det nu har skapats en nyhetstråd om kvällens evenemang, så kan vi väl ta eventuella diskussioner där.:

http://www.99.se/nyheter-99/278148-wwdc-2010-drar-igang-ikvaell.html

Och den här tråden kan vara enbart för länkar till live-bevakning.

/Mod

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2010-06-07 18:27

Förra året fanns det en ichat-kanal nioniomac, ingen uppslutning där i år? Det var trevligt att sitta och älta...

Rekommenderar oftast att man istället kopplar ur allt, drar ner persiennerna och uppdaterar MacRumors spoilerfria keynote-spaning. När väl en video finns ute länkar de därifrån. Man behöver inte vara först med att få veta allt och lösryckt text på diverse webbsidor slår inte en videosändning, även om den sker ett par timmar senare.

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2010-06-07 19:00
Ursprungligen av Marcus K:

Rekommenderar oftast att man istället kopplar ur allt, drar ner persiennerna och uppdaterar MacRumors spoilerfria keynote-spaning. När väl en video finns ute länkar de därifrån. Man behöver inte vara först med att få veta allt och lösryckt text på diverse webbsidor slår inte en videosändning, även om den sker ett par timmar senare.

Spoiler-fri? Man kollar väll på feeden för att man vill veta vad som händer? Eller?

Ge mig gärna ett exempel!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-06-07 19:02

Dem senaste gångerna det har varit keynote så har jag fått mailet från macrumors kommit mycket senare än många andra sidor som redan fått upp video etc... Så mitt val är att uppdatera Apples egna sida om event.

Men är det just den sidan du länkar till som ska innehålla videon sen? För isåfall är det kanske mer effektivt att uppdatera den än att sitta o vänta på mailet därifrån?

Är slashat nere? Brukar tycka det är najs att sitta och lyssna på dem samtidigt som jag tittar på macrumors

1
Bevaka tråden