Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Macpub i Umeå inför/efter WWDC 7 juni?

Tråden skapades och har fått 36 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Nu när det är klart att Jobs ska hålla sin keynote (oväntat ) på WWDC den 7 juni 19.00 svensk tid tycker jag att vi ska planera en träff!

Vi har ju traditionellt sett grillat på Gammlia och sen vakat för videoströmmen, men det har floppat på sistone pga av alltför lång väntan på videoströmmen. Så vi kanske ska förnya oss i år?

Träffas dagen efter och prata om nyheterna? Eller saknar ni spänningen och upphetsningen som ligger i luften strax för keynoten?

(Jag kan inte själv garantera att jag kan vara med då vi väntar tillökning i familjen vilken dag som helst och det är svårt att planera något.)

Det är ju sjukt spännande att sitta och vänta, men som du säger så har det ju varit mer flopp än flipp de senaste gångerna. Pub dagen efter?

  • Medlem
  • 2010-05-24 16:18

Jag stödjer alla varianter av Macpubar. Eventuellt är jag bortlovad på kvällen den 8:e, men vi får se!

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2010-05-25 11:27

Jag har barnet den veckan så Pub blir det nog inte heller då grill, dagen efter.

Utmärkt idé, jag är pepp. Jag har hand om dottern den kvällen, men hon kanske kan komma och käka banangröt och dregla över det som tillkännages (hon dreglar på allt annat, så varför inte).

Ingen ström är också en ström!

Det är dags att börja ta lite beslut i frågan. Lägg er röst:

Alternativ 1) Träffas på kvällen måndagen den 7 juni inför WWDC.

Alternativ 2) Träffas på kvällen tisdagen den 8 juni efter WWDC.

Alternativ 1) har de senaste åren inneburit grillning på Gammlia och vaka i Bio Abelli på Museet. Ska vi göra samma sak i år? Har vi lokalen?

Alternativ 2) kan innebära att vi antingen tar en helt vanlig macpub på Rött, eller att vi tar en macpub nere på stan (fint väder = uteservering?) eller att vi träffas och grillar först och sedan (eventuellt) besöker en pub.

Blir vi få personer och det ser osäkert ut vilka som kommer är en vanlig hederlig macpub det bästa alternativet, då räcker det med att de som vill får dyka upp. Väljer vi grillning och/eller vaka behöver vi planera lite mer.

WWDC ser ut att kunna bli en höjdare i år, så någon form av träff vore ju kul.

Jag är öppen för båda men skulle nog hellre egentligen se alternativ två. Inget går nog upp mot en vaka men på sätt och vis tycker jag att man får ut mer av det om man tar det kvällen efter när man har smällt det och faktiskt kan diskutera vad som hände.

  • Medlem
  • 2010-05-31 02:08

Jag röstar på 1!

1 vore så klart roligt, men det har ju blivit magplask de senaste gångerna... Tror nästan jag måste leka vuxen och mogen och rösta på 2:an den här gången

  • Medlem
  • 2010-06-01 10:46

Jag skulle kunna rösta på på 2 också, jag är bara osäker på mitt schema kvällen 8 juni. Det vore hemskt trevligt.

Gaaah I wannan iPad so baad!!

Jag börjar bli lite avvundssjuk på er i Umeå... Här i Luleå så är det "torrare"

  • Medlem
  • Umeå
  • 2010-06-03 16:17

Med tanke på att normal tidsbrist nu övergått till extrem tidsbrist så röstar jag för alt. 2.

Röstar på 2:an (då jag inte kan 1:an)

2.1 Helst grillning på Gammlia och kolla inne på Bio Abelli
2.2 Annars Uteservering om vädret tillåter
2.3 Sista hand Rött (även om det alltid är trevligt!)

Jag är på BB nu och det är väl tveksamt om jag kommer ifrån redan på tisdag. Så jag överlämnar planerandet till er andra. Men om jag skulle komma loss vore väl en uteservering på stan en trevlig och lättplanerad lösning. Dock verkar det blir 11-13 grader och mulet på tisdag kväll, vilket väl inte gör uteservering fullt så attraktivt.

Om man väljer ett ställe som har både inne- och uteservering så kan vi ju välja utifrån vädret. Bishops har både och, men ont om plats (speciellt ute vid bra väder). Allstar har gott om plats både ute och inne. Andra ställen ni kommer på?

(Därmed inte sagt att grillning på Gammlia är helt fel heller, om ni hellre vill dra ihop till det.)

  • Medlem
  • 2010-06-05 12:54

Näpp. Nu har jag försökt pussla ihop alla olika sammanhang, men det tycks vara ohjälpligt för mig. Jag hoppas ni andra hittar en lösning, och ber att få rekommendera mig. Skål!

Alternativ 1 är det enda som funkar för mig, är i Kongl. Hufvudstaden på tisdag.

Jag är numer uppbokad på måndag, så för mig funkar endast alternativ 2. Jag tycker Pub/uteservering låter bra, då har man ju möjlighet att sitta inne om det blir kasst väder. Annars funkar väl säkert valfri grillplats också.

Leftrustle: 1 - ingen preferens

Staed: 2 - ingen preferens
Marcus K: 2 - ingen preferens
Narogh: 2 - ingen preferens
William WM: 2 - 1) grillning 2) uteservering

Grillning är en del jobb med, och vi är inte så många. Kanske trevligast med en ute-/inneservering ändå.

Vad säger ni?

A) Bishops (ofta knökfullt på kvällarna)
B) Allstar
C) Lottas (går endast om vi är några få)
D) Kom med annat förslag

---

Vi gratulerar såklart Adrian B med partner till nytillkomne!
Vi hoppas att BlackSmp ska hitta likasinnade i Lule!
Vi ser fram emot att Lufra kommer nästa gång!

Själv röstar jag på B) Allstars för att där har vi störst chans att få plats, vi bör dock boka bord.

Ah... The Tyranny of Choice, jag borde aldrig ha föreslagit två lösningar

Ursprungligen av William WM:

Vi gratulerar såklart Adrian B med partner till nytillkomne!

Tackar!

Ursprungligen av William WM:

Själv röstar jag på B) Allstars för att där har vi störst chans att få plats, vi bör dock boka bord.

Låter som en rimlig plan tycker jag. Är inte ens säker på att man måste boka en tidsdagskväll (om det inte är något stor sporthändelse), men det skadar förstås inte. Boka inte åt mig, men jag kanske kanske dyker upp.

Min vecka ser ovanligt tät ut, så jag är inte heller helt säker på att jag kommer att lyckas dyka upp... Jag håller ögonen på tråden utifallatt

  • Medlem
  • Umeå
  • 2010-06-06 00:21

Jag dyker nog förbi. Och som Adrian säger så behöver man nog bara boka om det är en stor sporthändelse på gång då. Söderling möter Nadall imorgon och fotbolls VM börjar nästa fredag, så det borde vara lugnt (om jag nu inte missat nåt ).

Då föreslår jag att vi/ni säger 18.30 på Allstar på tisdag den 8 juni för WWDC-eftersnack, vad tycker ni om det?

De som kommer först får göra en bedömning om man ska sitta ute eller inne. Just nu verkar det ju bli ett rätt litet sällskap.

Ursprungligen av Adrian B:

Då föreslår jag att vi/ni säger 18.30 på Allstar på tisdag den 8 juni för WWDC-eftersnack, vad tycker ni om det?

De som kommer först får göra en bedömning om man ska sitta ute eller inne. Just nu verkar det ju bli ett rätt litet sällskap.

*tummen upp*

  • Medlem
  • 2010-06-06 20:55

Hoppas man kan vara med nästa gång... ingen tid denna veckan dessvärre

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2010-06-08 16:08

Sitter kvar i stan då jag väntar på material till en tidning som skall tryckas omg. Och hade kommit med dotra för att få äta middag, om det nu inte varit så att jag lämnade min plånbok hemma på köksbordet i morse. Så vi får ta en regncheck på detta för denna gång, tyvärr.

Verkar tunt, hur många blir vi? Jag traskar dit i alla fall!

  • Medlem
  • Umeå
  • 2010-06-08 17:44

Jag är på plats.

Najs, var sitter du? Jag är på väg dit strax.

Bevaka tråden