Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Datorn har bytt namn på sig själv, inställningar borta, CleanMyMac

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Det här måste jag klassa som det första riktiga strulet jag haft med en mac, någonsin.

Tidigare under kvällen så öppnade jag Systeminställningar och upptäckte att allting stod på engelska. Loggade då ut och in igen och alla inställningar är spårlöst försvunna! Menyraden, skrivbordet, ikonstorlekar, språk, klocka, allt är försvunnet. Alla filer och utbytta ikoner och liknande är kvar, inställningar inuti programmen likså, men jag såg även att datorn bytt namn på sig själv. Från "blabla's Macbook Pro" till "Macbook Pro-" följt av en sifferrad. Pga detta så hittar inte Time Machine mina backuper heller iom att den mappen på backupdisken är döpt efter det förra datornamnet.

Har sökt både här och på google och jag använder inte Filevault som nämndes i flera trådar. Jag har dock installerat CleanMyMac för ca en vecka sen som fick göra en storstädning, och inte startat om datorn sen dess. Kan det hända den plockat bort några viktiga filer? Går det isf att återställa dom filerna via TimeMachine om jag hittar ett sätt att få datorn att känna igen backup-mappen? HJÄLP!

  • Medlem
  • 2010-06-03 22:11

Med systemskivorna kan du installera systemet igen och då välja om du vill återställa från TimeMachine.

Ursprungligen av Baron:

Med systemskivorna kan du installera systemet igen och då välja om du vill återställa från TimeMachine.

Går lika bra med SnowLeopard-skivan som med de som följde med datorn?

Ingen som vet något annat sätt för att slippa installera om alltihop?

  • Medlem
  • 2010-06-03 22:30

Om du har 10.6 installerat och du har 10.6-skivor kan du använda dessa oavsett vilket system datorn levererades med.
Det hade jag satsat på. Hade jag så skumma problem skulle jag inte chansa.

Ursprungligen av Baron:

Om du har 10.6 installerat och du har 10.6-skivor kan du använda dessa oavsett vilket system datorn levererades med.
Det hade jag satsat på. Hade jag så skumma problem skulle jag inte chansa.

Ok, tack för snabba svar

1
Bevaka tråden