Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skönhetsfel nyinköpt MBP

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-06-01 19:32

Hej,

Fick idag min MBP 15" (senaste modellen) och efter att noggrant inspekterat byggkvalitén så såg jag att chassit närmast power-knappen har fått sig en liten törn. Det är alltså en liten inbuktning i aluminiumchassit. Det är inte så att man direkt lägger märke till det men om man är som jag noggrann och går igenom datorn man ändå betalat 16000 kronor för så vill man kanske att den skall vara helt perfekt.

Vad kan man göra åt detta? Smidigast hade jag varit om man kunde lämna in den hos en Apple premium reseller och få den utbytt på plats men jag antar att det endast fungerar i en perfekt värld?

  • Medlem
  • Linköping
  • 2010-06-01 19:51

Var köpte du den?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-06-01 19:53

Apple Store Online

  • Medlem
  • Linköping
  • 2010-06-01 19:54

Ring till dem att fråga om du kan få det reparerat. Annars brukar det fungera att ångra sitt köp och köpa en ny.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-06-01 19:59

Suck vad jobbigt.

Utbyte på direkten är inget som de sysslar med?

Ursprungligen av pcw:

Suck vad jobbigt.

Utbyte på direkten är inget som de sysslar med?

Varför inte ringa och fråga i stället för att spekulera här?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-06-01 20:50

Tror inte du ska behöva vänta på en reparation då det är en helt ny dator. Det är möjligt att de skickar en ny som utbyte. Ju snabbare du påtalar felet desto bättre. Ring.nu.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-06-01 20:52

Stängt nu.

  • Medlem
  • På ett berg norr om Gävle men söder om Luleå.
  • 2010-06-02 07:38

Du ska inte acceptera detta fel. Om du någon gång behöver lämna in den kan de tolka märken i chassit som att du har tappat datorn och därför vägra att laga den på garantin.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-06-02 12:34

Hälv köpet sedan beställer du en ny. Du får ångra dig upp till 14 dagar efter du fått leveransen.

Utöver att kunna ångra sig inom 14 dagar är det även inom 14 dagar man kan få den utbytt (beroende på fel naturligtvis).

Min blev utbytt pga dåligt batteri och lite små-frysningar. Så värt att ringa och höra med dem i alla fall.

1
Bevaka tråden