Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Återskapa fil och format

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-05-31 11:49

Hej!

Jag formaterade mitt minneskort av misstag. Använde sedan SanDisks rescuePro återskapningsprogram. Programmet hittade alla bilder och filmer. Blev förvånad hur enkelt det var

Tyvärr så har vissa filmer "tappat" sitt format... Filen finns där men jag kan inte öppna den i finalcut t ex eller previewa den... Hur återskapar men ett format? Går detta att göra? Filerna i sig är på drygt 200mb så informationen finns där...

Mvh
Rob

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-05-31 14:00

Kopiera en fil och testa och lägg till rätt filändelse så att den associeras med programmet den skapades i. Kan vara så enkelt.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-05-31 14:15

Jag hoppades det... Tyvärr var det inte så enkelt... Förslag på program som kan fixa detta?

Tack på förhand

Graphicconverter från Lemke Software - Mac Fotobearbeitung, Mac Diashow, Mac Grafikprogramm, Mac Bildbetrachter läser många format vad gäller bilder, osäker på dess förmåga för film.

Prova med VLC med från www.videolan.org det läser ibland in trasiga filmer och spelar den bit det kan. Är det för stora hack kraschar programmet.

Se till att jobba med en kopia av filerna hela tiden.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-06-02 11:15

tack för hjälpen men jag försökte med vlc typ det första jag gjorde....

tycker att det borde finnas något program som kan analysera filen fastän formatet inte är hundra...

mvh
rob

1
Bevaka tråden