Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Twitter nu för iPhone och iPod Touch

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Bättre sent än aldrig är ett klassiskt talesätt som passar in bra på Twitters officiella och egna app till iPhone och iPod Touch. Nu finns den i alla fall tillgänglig, gratis i Appstore. Appen har versionsnummer 3.0 och bygger på sin föregångare Tweetie 2 från företaget Atebits som blev uppköpt av Twitter tidigare i vår.

Appen har inte bara bytt namn, utan har även fått förbättrad sök-funktion, inbyggd registrering av nytt konto, läsning utan konto, med mera.

Twitter går att ladda ner via den här länken:
http://itunes.apple.com/us/app/twitter/id333903271?mt=8

Den är väl helt okej, men jag tycker fortfarande att TwitBird Pro slår den på fingrarna...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-05-20 09:55

Jag gillar den. Ersatte TweetDeck redan efter 5 minuter

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-05-20 10:09

Jag var nöjd med Twitterrific, men bytte till denna ändå. Funkar bra hittills.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-05-30 18:44

Jag fattar inte meningen med Twitter. Ska man skriva statusinlägg då kan man lika gärna använda facebook där det används av fler användare.

Ursprungligen av liganen:

Jag fattar inte meningen med Twitter. Ska man skriva statusinlägg då kan man lika gärna använda facebook där det används av fler användare.

Ja, men det används av andra användare på ett annat sätt. Twitter används mer för att sprida information till personer man inte känner än t ex Facebook, samtidigt som det möjliggör konversation på ett annat sätt än att prenumerera på RSS-flöden. Man skriver inte till sina vänner, utan till dom som vill läsa det man skriver.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-05-30 18:54
Ursprungligen av irrelogical:

Ja, men det används av andra användare på ett annat sätt. Twitter används mer för att sprida information till personer man inte känner än t ex Facebook, samtidigt som det möjliggör konversation på ett annat sätt än att prenumerera på RSS-flöden. Man skriver inte till sina vänner, utan till dom som vill läsa det man skriver.

Är det som blogg då fast man skriver kortare texter?

Senast redigerat 2010-05-30 19:11
Ursprungligen av liganen:

Är det som blogg då fast man skriver kortare texter?

Ja, fast alla är per automatik "bloggare", så det uppstår inte en bloggare/läsare-relation på samma sätt. Dessutom så svarar man inte på inlägg (kommentarer på en blogg), utan man svarar till personen som skrev det, och det finns en helt annan kultur av att sprida saker vidare (retweeta) till andra.

Det låter som småsaker, men i praktiken blir det en rätt stor skillnad. Sen kan man såklart använda det på samma sätt som folk använder statusuppdateringar på Facebook. Men som sagt, det kan man lika gärna använda Facebook till.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-05-30 19:21
Ursprungligen av irrelogical:

Ja, fast alla är per automatik "bloggare", så det uppstår inte en bloggare/läsare-relation på samma sätt. Dessutom så svarar man inte på inlägg (kommentarer på en blogg), utan man svarar till personen som skrev det, och det finns en helt annan kultur av att sprida saker vidare (retweeta) till andra.

Det låter som småsaker, men i praktiken blir det en rätt stor skillnad. Sen kan man såklart använda det på samma sätt som folk använder statusuppdateringar på Facebook. Men som sagt, det kan man lika gärna använda Facebook till.

Okej jag har alltid fattat det som det var samma sak. Får väl ta och testa det och så om det är nåt för mig (:

1
Bevaka tråden