Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

++ död partition ++

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2003-05-23 13:23

Hej, jag har en partition som vägrar boota längre, hårddisken är kanske 1-2 år gammal, och den andra partitionen som ligger på den funkar utmärkt.

Vilket program skall man använda för att fixa den, det gäller OS9

jag har testat:
Norton 6
Apple Skivkontroll
Tech tool pro

dessa går bet... jag behöver göra någon form av recovery, men det verkar som att den hittar att det finns ca 18000 filer på partitionen, men den kan inte visa vilka filer det är. förmodligen någon directory info eller cataloginfo som har försvunnit...

Finns det något bättre program för att fixa sånt här ? eller är det Norge som gäller ?

(att man aldrig lär sig ta backup)

/Mangan

  • Medlem
  • 2003-05-23 13:27

Det är nog bara drivern som blivit korrupt, uppdatera den

Om det inte räcker med att uppdatera drivrutinen för disken så prova också DiskWarrior. Den kan ofta lösa problem de andra gått bet på. Skulle det inte funka, så prova en gång till med DiskWarrior. Det har hänt att den flunkat fyra gånger bara för att få upp alla filerna på femte körningen.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-05-25 22:25

Har du provat VolumeRecover (en del av Norton Utillities)? Det räddade mig när hårddiskens filstruktur (tror jag) hade kraschat.

Om du inte ser något i listan i VolumeRecover, välj Show missing disks nånstans i menyraden.

  • Oregistrerad
  • 2003-05-25 22:48

Jag lyckades få tillbaka nästan allt med Diskwarrior, detta program är ju helt otroligt bra, jag trodde ett tag att det var helkört för mig.

Tusen tack för alla tips !!

mvh/ mangan

1
Bevaka tråden