Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple hårdsatsar mot Studenter med kampanj

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Apple har dragit igång årets "Back to school" kampanj ovanligt tidigt - redan idag har årets erbjudanden kommit med hela sommarlovet framför oss innan skolstarten. Upp till 1570kr rabatt väntar dig som är högskolestuderande och köper innan 7:e September.

Rabatten är av typen "pengar-tillbaka-rabatt" där du får en återbetalning på beloppet inom fem veckor när du köper en ny Mac och en iPod. Det smidigaste hade ju varit om pengarna dragits redan vid köptillfället men så fungerar det tyvärr inte. Observera att Mac mini inte omfattas av rabatterna.

Exempelpriser på studentdatorer:
MacBook 2.4GHz: 9.584kr
iMac 21" 3.06GHz: 10.805kr

Ursprungligen av AppleStore Education:

Alla inköp måste göras mellan den 26 maj 2010 och den 7 september 2010.
En berättigad utbildningskund är i samband med denna kampanj en enskild person som:
har fyllt 18 år och som studerar på hel- eller deltid eller antagits till en utbildning, eller
arbetar som lärare, föreläsare eller skolledare vid en utbildningsinstitution och som köper den berättigande produkten för eget bruk eller för utbildnings- eller forskningsändamål.

Följande rabatter gäller:

Läs mer på AppleStore

  • Medlem
  • Linköping
  • 2010-05-27 17:47

Det är ju synd att det som vanligt är pengarna tillbaka som gäller. Men det är väl många som inte får in papperen i tid eller gör rätt, så kampanjen är väl självfinansierande.

  • Medlem
  • Nacka
  • 2010-05-28 12:52

Med tanke på att det är rätt mackligt att skicka in blanketterna (med utklippta strekkoder som man för guds skulle inte får ha kastat) och att man sedan får en brittisk check med pengarna på (om man inte, vilket man borde, valde banköverföring), så är det nog rätt få som faktiskt orkar använda rabatten (som vad jag förstått det är till för att sälja ut gamla iPoddar innan de nya släpps på hösten). Det borde ju onekligen inte vara så svårt för dem att ha rabatten när de ändå har Apple Education Store. och bara göra så att det dras automatiskt – men då missar de ju alla som sedan inte orkar fiffla med det och ger upp…

Jag beställde i alla fall min första Mac nu, en Macbook Pro 13".
Var lite komiskt för jag tänkte att dom borde väl ha någon schysst kampanj snart, nästa dag trillar mailet in typ.
Håller med om att det är krångligt med att skicka kupongerna men har redan gjort det en gång innan med en skrivare när min kompis beställde så vet att det funkar i alla fall.

Men åh så spännande! Den borde skickas när som helst nu.

Ursprungligen av ChibiChibiUsagi:

Jag beställde i alla fall min första Mac nu, en Macbook Pro 13".
Var lite komiskt för jag tänkte att dom borde väl ha någon schysst kampanj snart, nästa dag trillar mailet in typ.
Håller med om att det är krångligt med att skicka kupongerna men har redan gjort det en gång innan med en skrivare när min kompis beställde så vet att det funkar i alla fall.

Men åh så spännande! Den borde skickas när som helst nu.

Hej jag köpte en Macbook Pro 13" tillsammans med en iPod Touch i denna kampanj. Nu ca 2 veckor efter jag har skickat in streckoderna får jag ett mail där Apple beklagar att dem inte kan behandla min rabattbegäran för att dem inte fått de handlingar som krävs.

Dem ber mig skicka in handlingarna på nytt! Jag dubbelkollade allt innan jag skickade iväg streckkoderna och såg till så kvitto och alla dokument fanns med. Har till och med fotat det för säkerhetsskull. Men nu blir jag ju snopen när dem säger att dem inte mottagit mitt brev.

Känns som man blir blåst på kampanjen. Vad göra nu när jag inte har några streckkoder kvar? Finns ju inte direkt nån kundtjänst som man kan kontakta för detta ärende och ingenstans att maila verkar det som?

Nån som har haft strul med denna kampanjen?

Horizone:
Jag ansökte om rabatten redan innan mina grejer skickats och fick då några dagar senare antagligen samma mail som dig. Sen när jag väl skickade in streckkoderna så tog det lite mer än en månad innan jag fick rabatten.
Så förhoppningsvis är det bara en standardgrej att dom skickar ut det där mailet.

Tillägg: Oj, såg att det var längesedan du skrev det.. Har det löst sig?

1
Bevaka tråden