Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Egen kortkommandouppsättning som standard i InDesign CS4

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har gjort en egen uppsättning kortkommandon i CS4 och skulle vilja få den att alltid vara vald när jag startar Indesign..

Hittar inte det, går det inte? Eller har jag bara missat något enkelt..

  • Medlem
  • 2010-05-26 12:27

Om den inte är det tror jag du har problem med läsrättigheterna i din hemkatalog. Senast valda kortkommandouppsättning ska vara vald nästa gång du startar InD.
(Om det är en "egen" kortkommandouppsättning du har skapat.)

Ok. Har lite problem med både ID och Acrobat, de kraschar när jag stänger ner dem så det kanske ligger något i det.. Testa och installerar om allt..

Tack!

  • Medlem
  • 2010-05-26 21:31

Kraschar den så är det absolut det som gör att den inte sparar ändringen.

Japp, det var det oxå.. Funkade efter ominstallation.
Dock har jag andra problem tydligen, efter jag lagt in pluginer å sånt så slutade det funka igen..

Snart är det dax för CS5, så jag överlever tills dess..

Tack för hjälpen.

  • Medlem
  • 2010-05-27 11:40

Då kanske du har trasiga pluggar. Det är ju rimligt att utgå från det om det fungerar utan pluggarna...

Japp, det verkar så..

Kanske blåser burken när 10.6.4 kommer, och börjar om från början, lättare att felsöka när systemet och program är nya å fräscha..

Eller hämta pluggarna från leverantören igen...

Ursprungligen av Mattias Jonsson:

Eller hämta pluggarna från leverantören igen...

Det är bara en, MadeToPrint från Axaio. Men innan jag felrapporterar till dem är det bra om man får bort andra felkällor..

Och det känns som det är dax ändå, har använt datorn till väldigt mycket betatestande osv..

1
Bevaka tråden