Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Parallels 5. Funkar detta bra i nya MBP 17 i5 ?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tjena.

Det var ett tag sedan jag ägde en mac, då jag bytte tillbaka till pc för att det var så mycket problem för mig. Detta för att jag är ganska bunden till en del program och spel som bara finns till pc. Spelen kör jag visserligen i BC. så det påverkas inte av parallels.

Förra året köpte jag min första mac någonsin. MBP 15, 2.8 4gig. Och i denna installerade jag parallels 4. På denna installerade jag sedan win7. Men detta fick jag inte att funka så jätte bra.

Därför undrar jag nu om det senare parallels 5 är bättre. Och hjälper det kanske med 8 gig i ram på en MBP 17 som jag funderar på att köpa. Jag vill ju så gärna kunna köra båda OS samtidigt.

Tackar för hjälpen.
//Michael

Funkar utmärkt, jag kör XP, Ubuntu & Windows 7 utan problem däremot vet jag inget om parallels & spel.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2010-05-26 20:37

Virtuellt program kan ALDRIG ge fullt spelupplevelse. Det går bara inte...

Men jag kan ge bra förslag:

Dela upp på det.

Kör dina häftiga PC spel på din PC dator.

Därmed skyddar du dina viktiga privata data och allting du använder vardagliga rutiner på en Mac. Så gör jag hemma.

Okej tack.

Iofs så kommer spelandet inte att vara den primära orsaken. Och de gånger man skall spela så kan man köra BootCamp.

Hade du några erfarenheter av föregående version av parallels?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-05-27 09:15

Parallells blir bättre och bättre för varje release. Har uppgraderat 2-3 ggr nu och varit STORA skillnader mellan varje gång kan jag säga.

Som sagt, fungerar kanon för program och annat, men gör installationen på en egen installation i bootcamp så du kan boota om "natively" i windows när du skall spela.

Tack tack.

Så jag skall alltså först installera win7 i bootcamp. Och sedan lägga in parallels?

//Michael

1
Bevaka tråden