Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

OLE-klipp när jag mailar JPG-bild till PC

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej.
Jas försöker maila en jpg fil till en pc från mail.
Han ser inte filen utan bara ole klipp.
Någon som vet??

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2010-05-26 11:14

Kryssat i Windows-vänliga bilagor?

ja den verkar vara ikryssad

Gäller det alla mottagare som har PC, eller bara just den här? Eller har du inte provat till några andra PC-mottagare?

Berätta gärna vilken version av OS X och Mail du har.

Vilket mail-program har mottagaren?

Testa att göra mailet till ren text:
"Format/Make Plain Text".
Jag har det som standard och ingen pc-användare har klagat sen dess.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2010-05-26 15:37
Ursprungligen av HankPank:

Testa att göra mailet till ren text:
"Format/Make Plain Text".
Jag har det som standard och ingen pc-användare har klagat sen dess.

Så din uppfattning är att valet av formattering av brevkroppen påverkar möjligheten att avkoda och läsa bilagor?

Ursprungligen av frazze:

Så din uppfattning är att valet av formattering av brevkroppen påverkar möjligheten att avkoda och läsa bilagor?

Ja. Flera av mina windows-mottagare har haft problem med mina mail med jpg-bilder om formatet varit Rich Text. De ser bilderna i mailet men kan endast få ut dom som lågupplösta bmp-bilder. Problemet har helt försvunnit sen jag övergick till Plain Text.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2010-05-26 15:38

Du. Har du möjligen dold filändelse inställt på din Mac? Jag har ingen PC att dubbelkolla mot, men kan utebliven filändelse lura PC-sidan?

tack för alla svar. Sedan det är en kund så vill jag inte besvära honom för mycket så vissa svar har jag inte. Jag har senaste versionen an OS x och mail. Försöker få lite mer info nästa gång jag pratar med honom. Jag har inte haft detta problemet förut.

filen heter .jpg så det tror jag inte är problemet.
Tror flera att det kan påverka bilagor med text format? Konstigt om mail programmet påverkar en bildfil på det sättet.

1
Bevaka tråden