Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Entourage - för många mottagare?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Täby
  • 2010-05-24 23:01

Jag försöker göra ett massutskick till medlemmarna i en klubb, ca 450 pers. Men Entourage svarar bara att det är too many recipients. Jag har nu halverat o tagit ca 200 o 100 adressater, men hela tiden stoppar den. Var kan jag ändra tröskelvärdet för antalet mottagare?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-05-24 23:13
Ursprungligen av Smul08:

Jag försöker göra ett massutskick till medlemmarna i en klubb, ca 450 pers. Men Entourage svarar bara att det är too many recipients. Jag har nu halverat o tagit ca 200 o 100 adressater, men hela tiden stoppar den. Var kan jag ändra tröskelvärdet för antalet mottagare?

Ibland så kan det vara så att den felaktigt säger så pga att någon av adresserna inte är komplett eller innehåller ett felaktigt tecken.

Ursprungligen av Smul08:

Jag försöker göra ett massutskick till medlemmarna i en klubb, ca 450 pers. Men Entourage svarar bara att det är too many recipients. Jag har nu halverat o tagit ca 200 o 100 adressater, men hela tiden stoppar den. Var kan jag ändra tröskelvärdet för antalet mottagare?

Hej och välkommen!
Kanske hamnade din fråga lite fel men det får någon moderator i så fall justera

Eventuellt är det din "epostleverantör", där du har ditt epostkonto (comhem, telia, lopia eller vad det kan var) som stoppar. Det är inte ovanligt att de begränsar antalet mottagare till 50 eller 100 för att förhindra att deras service används för spamning. Så börja med att kontrollera om de har maxantal och i så fall hur många det är.

Ovanstående tre inlägg har brutits ut från en annan tråd. Lägg inte in nya frågor i en tråd som handlar om något helt annat!

/Mod

Ursprungligen av Smul08:

...Jag har nu halverat o tagit ca 200 o 100 adressater...

Prova att halvera en gång till. Om det är Telia, så tror jag att gränsen ligger på 50.

Förmodligen har de flesta andra operatörer också lagt gränsen där någonstans.

1
Bevaka tråden