Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Iphoto mängder av mappar

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej
jag behöver Era råd och omdömen , efter att ha bytt hd och lagt in Bla Iphoto 09 så
uppenbara r sig följande , jag har impoterat ca 10 000 bilder obearbetade jpeg. som har sorterats innan i olika namngivna och datummappar
nu har varje mapp dykt upp 2 ggr ibland 3 med samma bilder i olika antal ex kan en mapp förekomma med samma datum men med ibland ex 5 bilder och i nästa med 90.

vad kan jag ha gjort för del

MvH
Murphy

Läst ditt inlägg säkert fem ggr och fattar fortfarande inte hur du menar.

Kan du förklara igen. Använd korta meningar.

Hur har du gjort importen?

Var ser du mappar ngnstans? iPhoto kör ju inte med mappar.

  • Medlem
  • 2010-05-24 23:43

@goflorp: Jodå, iPhoto jobbar med ett filsystem, men det är inget man vill hålla på med. Därför är det också dolt. Modified och Originals innehåller alla bilder om du visar paketets innehåll på ~/Pictures/iPhoto Library
@mr murphy: Jag begriper inte heller vad du menar.

Ursprungligen av Baron:

@goflorp: Jodå, iPhoto jobbar med ett filsystem, men det är inget man vill hålla på med. Därför är det också dolt. Modified och Originals innehåller alla bilder om du visar paketets innehåll på ~/Pictures/iPhoto Library
@mr murphy: Jag begriper inte heller vad du menar.

Baron, jag är med på det att bilderna ligger i en container, som man skall ge fasen i att pilla med.

Allt sköts inne ifrån iPhoto.

1
Bevaka tråden