Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tips på iPhonefodral?

Tråden skapades och har fått 27 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag letar efter ett fodral som är lätt att få upp ur fickan, och som inte täcker över skärmen, så att man måste plocka ut iphonen. Jag hatar nämligen siliconfordalen, som är klumpiga och jobbiga att plocka upp. Men ett siliconfodral dom är hårt omstramat av tyg hade varit bra kanske. Några förslag?

  • Medlem
  • Skövde
  • 2010-02-09 23:24

Kanske Barely there?

Kolla på ett hård baksideskydd, finns i otaliga färger och mönster. Täcker inte skärmen och är oftast glatta (enkla att plocka upp ur fickan).

Golla har ett som är i tyg, men tror det blir för mycket friktion om du har det i fickan (för att enkelt få upp det).

  • Medlem
  • Kävlinge
  • 2010-02-10 11:03

Jag köpte ett bugatti fodral på telia, funkar mycket bra. Det va dock lite tajt och det visade sig att man kunde klippa bort överflödigt tyg vid kanterna på sömmarna på insidan, sen blev det perfekt

Köpte nyligen Incase Snap, finns på Apple Store:

Snap Case for iPhone 3GS and iPhone 3G : Incase Product

Ger lagom mycket friktion; blir inte för glatt, men kommer i och ur fickan som man vill.

Och lägger man iPhonen med skärmen nedåt på en bordsyta, så ger fodralet ett utrymme mellan skärm och bord.

Ursprungligen av Nils D:

Köpte nyligen Incase Snap, finns på Apple Store:

Snap Case for iPhone 3GS and iPhone 3G : Incase Product

Ger lagom mycket friktion; blir inte för glatt, men kommer i och ur fickan som man vill.

Och lägger man iPhonen med skärmen nedåt på en bordsyta, så ger fodralet ett utrymme mellan skärm och bord.

Verkar riktigt bra! Tack för tipset.

  • Medlem
  • Hässleholm
  • 2010-02-21 18:22
Ursprungligen av Nils D:

Köpte nyligen Incase Snap, finns på Apple Store:

Snap Case for iPhone 3GS and iPhone 3G : Incase Product

Ger lagom mycket friktion; blir inte för glatt, men kommer i och ur fickan som man vill.

Och lägger man iPhonen med skärmen nedåt på en bordsyta, så ger fodralet ett utrymme mellan skärm och bord.

Det finns liknande på ebay.com
Är även lite billigare, jag beställde ett för 15 kr. inkl frak

  • Medlem
  • Nordmaling
  • 2010-02-10 22:22

WEBHALLEN.com

Microshell från Marware, riktigt grymt

Fick denna av min festmö i julklapp .. är riktigt nöjd ..

Apple iPhone 3G / 3GS Case-Mate VROOM Gummi Fodral - Svart

Ursprungligen av gotfredsen:

Fick denna av min festmö i julklapp .. är riktigt nöjd ..

Apple iPhone 3G / 3GS Case-Mate VROOM Gummi Fodral - Svart

Jag sa inte gummi som fastnar i fickan...

Jag beställde nyss detta

Flera recensenter av skydd till iPhone höjer det till skyarna så jag hoppas på det. Varför jag valde det är för det verkar kombinera ett bra skydd utan att göra telefonen ful, samt att den även har en "lay on the table design". Jag satte även på ett gadgetshieldz på framsidan av skärmen som skydd för mindre repor.

Ett annat skal som får mestadels bra betyg är Speck Candy Shell. Jag har inte provat det själv då jag kört min iPhone utan skydd i nästan ett år.

  • Medlem
  • Värnamo
  • 2010-05-16 01:30
Ursprungligen av koss_boss:

Jag beställde nyss detta

Ett annat skal som får mestadels bra betyg är Speck Candy Shell. Jag har inte provat det själv då jag kört min iPhone utan skydd i nästan ett år.

Det skyddet har vi nu. Fruktansvärt bra skydd tycker jag. Kolla in videon jag gjorde för att få en bättre insyn i hur det ser ut. CandyShell från Speck

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-05-22 19:23

Jag vill inte vara den som är den, visst får man köpa fodral om man mår bättre av det, men... jag tycker inte att iPhone behöver något skydd. För mig är det lika löjligt som att köpa fodral till sin bil så att den inte ska bli blöt i regnet.

Visst den kan bli lite repig på baksidan, men det är inget som syns egentligen, eller stör. Jag får ändå hoppas att ni för det mesta tittar på skärmen, och inte på baksidan av telefonen. För mig är tanken på att handskas med ett fodral mycket mer störande än smårepor.

Anledningen till att jag skriver här är för att eventuellt hjälpa någon att lägga sina pengar på något vettigare. Fodral till iPhone är i samma fjantkategori som antivirusprogram till macen. Det är ett icke-problem som folk försöker tjäna pengar på.

  • Medlem
  • Värnamo
  • 2010-05-25 07:06
Ursprungligen av ibish:

Jag vill inte vara den som är den, visst får man köpa fodral om man mår bättre av det, men... jag tycker inte att iPhone behöver något skydd. För mig är det lika löjligt som att köpa fodral till sin bil så att den inte ska bli blöt i regnet.

Visst den kan bli lite repig på baksidan, men det är inget som syns egentligen, eller stör. Jag får ändå hoppas att ni för det mesta tittar på skärmen, och inte på baksidan av telefonen. För mig är tanken på att handskas med ett fodral mycket mer störande än smårepor.

Anledningen till att jag skriver här är för att eventuellt hjälpa någon att lägga sina pengar på något vettigare. Fodral till iPhone är i samma fjantkategori som antivirusprogram till macen. Det är ett icke-problem som folk försöker tjäna pengar på.

Jag köper inte det resonemanget, för mig är det som att inte ha försäkring på sin bil. Tappar man iPhonen utan skal så går den alldeles säkert sönder. Har man ett skal på den så håller den. Tänker man så, så är det bra att ha ett stort utbud att välja mellan.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-05-25 07:17
Ursprungligen av dojdoj:

Jag köper inte det resonemanget, för mig är det som att inte ha försäkring på sin bil. Tappar man iPhonen utan skal så går den alldeles säkert sönder.

Du kan per definition försäkra din iPhone, om vi ska jämföra med bilen. Har du drulleförsäkring brukar iPhone ingå där redan.

Du brukar däremot inte köpa plastskal till bilen så att den inte repas ifall någon kör in i dig på parkeringsplatsen.

  • Medlem
  • Värnamo
  • 2010-05-26 06:02
Ursprungligen av ibish:

Du brukar däremot inte köpa plastskal till bilen så att den inte repas ifall någon kör in i dig på parkeringsplatsen.

Är du galen, har du inget skal på bilen?? Jag har ett Speckskal på min bil, helt kanon är det. Det var jäkligt svårt att sätta dit ska ni veta, men nu sitter det där. Så jag kan köra runt att krocka utan problem med skador.

No moore OT.

OnTopic, vilket skal gillar ni bäst? Jag e helt klart fast för Speckskalen, det e min Favvo.

Case-Mate Royal Green ID Credit Card Case for iPhone 3G/3GS

Skönt skal om man bara har 2 kreditkort = ingen plånbok

  • Medlem
  • Värnamo
  • 2010-02-21 17:49

tips från mig som motsvarar det du efterfrågar är dessa, ur min egen butik. KaptenX
Tvåfärgat skal - röd

Skinnbaksida Chefen

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2010-04-26 18:26

Tradera. Finns mängder av skal för några tior. Byt hur du vill... Köpte ett hårt skal till baksidan för 40 kr som sitter bra. Känns inte mycket annorlunda att ha den i fickan med det än utan och man får lätt fram telefonen.

KAN det inte, för en del, handla om att man vill göra sin telefon mer personlig?

Man älskar iPhonen, men känner inte att utseendet passar en?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-05-22 19:31
Ursprungligen av iphonebutiken:

KAN det inte, för en del, handla om att man vill göra sin telefon mer personlig?

Man älskar iPhonen, men känner inte att utseendet passar en?

Ja du... Iphonebutiken... jag förstår ju att du vill att de ska tycka så. För mig är det tillräckligt personligt att ha något i fickan.

Låt oss vända på frågan. Varför stör du dig så mycket på att folk köper skydd/fodral/skins/skal till sina iPhones (eller vilken annan telefon som helst)?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-05-22 19:47
Ursprungligen av iphonebutiken:

Låt oss vända på frågan. Varför stör du dig så mycket på att folk köper skydd/fodral/skins/skal till sina iPhones (eller vilken annan telefon som helst)?

Ska du köra säljsnack med mig nu?

Som jag skrev ovan så är det en lösning på ett problem som inte existerar. iPhone tål vardagsslit. Vill man lägga pengar på sånt, fint. Jag vill bara påminna folk om att det i praktiken är slöseri med pengar... ifall någon skulle söka efter det här ämnet.

Om man precis fått en iPhone är det väl inte så otippat att man tror att man behöver skydda den när det finns så många firmor som säljer skydd av olika slag. Var ju ett av skälen att Apple själva slutat sälja skydd till iPhone i sina butiker, vilket var på tiden.

Har du plastskal på din bil också?

  • Medlem
  • Kalmar
  • 2010-05-22 20:12
Ursprungligen av ibish:

Ska du köra säljsnack med mig nu?

Som jag skrev ovan så är det en lösning på ett problem som inte existerar. iPhone tål vardagsslit. Vill man lägga pengar på sånt, fint. Jag vill bara påminna folk om att det i praktiken är slöseri med pengar... ifall någon skulle söka efter det här ämnet.

Om man precis fått en iPhone är det väl inte så otippat att man tror att man behöver skydda den när det finns så många firmor som säljer skydd av olika slag. Var ju ett av skälen att Apple själva slutat sälja skydd till iPhone i sina butiker, vilket var på tiden.

Har du plastskal på din bil också?

Du jämför äpplen med päron. Ska du jämföra med bilar får du använda lackbehandlingsprogram (ex DITEC) som exempel (om man ser till skyddsaspekten av telefonfodral, det finns ju även styling-aspekt). Och den som inte vårdar/behandlar sin nya bil med jämna mellanrum kommer få betydligt lägre andrahansvärde och tappad nybilskänsla tämligen fort. Dessutom en bil som ser 5 år äldre ut än den är.

Om man ser till styling-delen får du jämföra med vingar, spoilers, dekaler. Nödvändigt? Nej. Snyggt och personligt? Enligt vissa, ja.

För att återgå till iPhone. Klart en iPhone klarar vardagsslit, men baksidan blir snabbt ful när den gnids mot skit i fickan, och varför förfula något om man inte måste? Använder inte själv något skal, vilket gett tråkiga resultat på baksidan av min telefon. Blir definitivt någon sorts skydd för min del till 4G när den kommer.

Framsidan däremot är en annan femma. Skyddar man inte den mot fettfläckar, repor och annan skit är man bara vårdslös och får skylla sig själv om touchen blir obrukbar/svårmanövrerad. Men visst, vet man att man bara ska ha telefonen en kort tid och skiter i eventuellt andrahandsvärde spelar det ju kvitta om man skyddar den eller ej.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-05-23 00:23
Ursprungligen av heimer:

Du jämför äpplen med päron. Ska du jämföra med bilar får du använda lackbehandlingsprogram (ex DITEC) som exempel (om man ser till skyddsaspekten av telefonfodral, det finns ju även styling-aspekt). Och den som inte vårdar/behandlar sin nya bil med jämna mellanrum kommer få betydligt lägre andrahansvärde och tappad nybilskänsla tämligen fort. Dessutom en bil som ser 5 år äldre ut än den är.

Om man ser till styling-delen får du jämföra med vingar, spoilers, dekaler. Nödvändigt? Nej. Snyggt och personligt? Enligt vissa, ja.

För att återgå till iPhone. Klart en iPhone klarar vardagsslit, men baksidan blir snabbt ful när den gnids mot skit i fickan, och varför förfula något om man inte måste? Använder inte själv något skal, vilket gett tråkiga resultat på baksidan av min telefon. Blir definitivt någon sorts skydd för min del till 4G när den kommer.

Framsidan däremot är en annan femma. Skyddar man inte den mot fettfläckar, repor och annan skit är man bara vårdslös och får skylla sig själv om touchen blir obrukbar/svårmanövrerad. Men visst, vet man att man bara ska ha telefonen en kort tid och skiter i eventuellt andrahandsvärde spelar det ju kvitta om man skyddar den eller ej.

Att jag jämför med bilar var mer ett skämt för att visa hur löjligt det hela är. Men visst, om vi ska dra det dit, så kan jag tycka att det är du som jämför äpplen med päron, när du jämför ett billigt plastskal med lackbehandling för tusentals kronor. Hur många bilägare skulle bokstavligen välja ett plastskal?

Jag tycker själv att man ska vårda sina telefoner och bilar väl, men jag tycker inte att man ska köpa till produkter som inte behövs. Båda mobiltelefoner och bilar är ju avsedda att användas utanför hemmet... med all dess risker som detta medför. Om du har din bil i garaget 24/7 kommer den vara i toppskick i 20 år... men då är ju frågan varför du behöver en bil från första början. Det brukar även räcka långt att inte ha andra föremål i fickan, främst nycklar, samtidigt som du har en telefon där.

Vad gäller stylingen så är det en smaksak... så där har jag så klart inga hållbara argument. Däremot har jag aldrig någonsin sett något skal som fått telefonen att se snyggare/stilrenare ut än vad den redan är.

Vad gäller repor på baksidan, så har jag själv haft min iPhone i snart två år... och de smårepor jag har, föredrar jag att ha, än att ha behövt stå ut med ett fult yttre under samma tidsperiod. Vad gäller framsidan så har Apple gjort ett så pass bra jobb gällande tåligheten, att ingen tredjepart kan överträffa det utan att kompromissa med användarvänligheten.

Apple har, om ryktena stämmer, lagt samma belägg på baksidan av nästa iPhone som på nuvarande telefonens framsida, så min nästa iPhone kommer definitivt inte ha något skydd.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2010-05-23 13:39

Människor är olika, en del gillar skal, andra inte. Jag har skal på min, inte för att skydda den, eller ens styla den, utan för att jag tycker den är för hal annars. Vill inte tappa den....
Men jag tänker inte övertyga någon annan att skaffa eller inte skaffa, det är väl upp till var och en att få bestämma.

Jag ångrar mig ganska mycket att jag inte haft något sorts skydd till iPhone, är inne på min 4e då jag tappat dem eller andra olyckshändelser. Bryr mig inte om baksidan direkt, men skärmen är viktig som bara den för mig! Tyvärr så har den fått repor nu, rätt synd!
Min iPhone 2G gick bara inte och repa skärmen. köksknivar, matknivar gafflar allt möjligt testade jag med. Sen när jag köpte 3G'n så märkte jag direkt repor utan att göra något speciellt med den. Aldrig nycklar i samma ficka eller liknande. Så nu väntar jag på nya iPhone. Då blir det något sorts skydd.

Alltid varit emot skydd då jag älskar iPhone som den är, med skydd blir iPhone klumpig och ful. Tycker JAG iaf

Så mitt tips, använd skydd!

  • Medlem
  • Lund
  • 2010-05-25 09:58

känns som att tråden börjat tappa sin mening.

1
Bevaka tråden