Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Word: hur skapa linjerade partier att fylla i för hand?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Kungälv
  • 2010-05-23 15:51

Hur gör man i Word för att skapa linjerade partier att fylla i för hand efter att man har skrivit ut dokumentet? Jag har provat att markera rader och använda borders ovan, under och i mitten men får inget bra resultat. (Avståndet mellan linjerna bli olika stora.) Tacksam för tips!

Du kan börja med att berätta vilken version av Word du kör.

Och gärna också vilken version av OS X du kör.

Vissa funktioner kan kanske skilja sig åt mellan versionerna.

Det är alltid bra att ha lite bakgrundsinformation, så att du får relevanta tips.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2010-05-23 16:35

Jag använder Word 2008 och Mac OS X 10.6.3.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-05-23 20:53

Använd rita linje, i paletten, tror det heter "Objektpaletten" det finns en egen tab som heter linjer.
Du måste dock kanske tweaka dom lite med att ta bort skuggor, välja tjocklek och färg

Du kan också använda en "infoga tabell" och ställa in antal rader, kantlinjer osv som du vill ha dem.

Annars är det enkelt att använda understrukna blanksteg/tabbar.

1
Bevaka tråden