Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Spela CS 1.6 bootcamp på MBP?

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hejsan!

Jag har börjat få abstinens sedan sist jag sålde min macbook, och har funnit den nya MBP 13.3" riktigt intressant. En grej som jag som just nu är tillbaka med en Win-PC tycker om, är spel. Pinsamt nog så har jag gamla goda känslor för CS 1.6 och undrar om någon här har erfarenheter om detta? Jag har förstått det som att bootcamp med en win installation is the shiet om man vill få ut maximal prestanda och spela. Jag har nämligen blivit upplyst om att CS 1.6 inte finns i steam till mac.

- Är det möjligt att spela CS 1.6 laggfritt och med den gamla goda känslan med 100 fps och allt funkade som man ville?

-Jag tänkte nämligen på detta då den nya mbp'n har ett hyffsat grafikkort som jag förstått det går det att installera drivisar för win till detta grafikkort på mbp, stämmer detta, kan någon verifiera?

Funkar detta, så har jag nog inte hjärta kvar nog att hålla mina kliande fingrar borta från en MBP 13.3" Det är ju inget spel av den senaste kalibern, förhoppningsvis kan det fungera Hoppas ingen mobbar mig för hårt nu bara, jag vill ju bara spela

Mvh//Björn

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-05-23 01:37

CS kommer till Steam rätt snart och spelet kommer nog fungera helt okej på din burk. Annars testa om du har möjlighet. Grafikkortet på de nya Macbook PRO 13" är bra mycket bättre än de gamla så har du den nya så ska det fungera bra.

1
Bevaka tråden