Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Varför lyder inte OSX mina "öppna alltid med"?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2010-05-21 16:51

Jag är störtkär i OSX från att ha gått från ett sunkigt windows, men ibland måste jag erkänna att det känns som att det sitter en liten bångstyrig applekommunist i datorn och styr och ställer. Som när jag själv vill välja vilket program apple ska öppna en viss filtyp med.

Control klick - öppna med - öppna alltid med - VLC

Finfint förutom att ingeting händer. Fast jag har prövat fem och 10 ggr, så fortsätter min macbook att öppna i sina "godkända" program..

Varför? Jag gör ju så som man ska göra.. eller? Får jag bestämma själv eller hur ligger det till med det här?

  • Medlem
  • Hjo
  • 2010-05-21 17:14
Ursprungligen av Dsc:

Jag är störtkär i OSX från att ha gått från ett sunkigt windows, men ibland måste jag erkänna att det känns som att det sitter en liten bångstyrig applekommunist i datorn och styr och ställer. Som när jag själv vill välja vilket program apple ska öppna en viss filtyp med.

Control klick - öppna med - öppna alltid med - VLC

Finfint förutom att ingeting händer. Fast jag har prövat fem och 10 ggr, så fortsätter min macbook att öppna i sina "godkända" program..

Varför? Jag gör ju så som man ska göra.. eller? Får jag bestämma själv eller hur ligger det till med det här?

Har du provat med

Control klick (eller högerklick) - Visa info - öppna med (det du vill ha) - Ändra alla (knapp nedanför i inforutan)?

  • Medlem
  • 2010-05-21 17:42

Du är dagens hjälte! Tack

Sök gärna lite innan ni startar nya trådar!. Då hade du fått svar ännu snabbare.

Se här:
öppna alltid med site:99.se - Google-sökning

Stänger här.

/Mod

1
Bevaka tråden