Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Beta 3 för iPhone OS 4.0 släppt

Tråden skapades och har fått 36 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Leftrustle:

Håller med Acke, känns som GUI-avdelningen på Apple haft semester sen 2007 någon gång. Händer ingenting, och att notifieringar inte förbättrats är katastrof! Har jag 3 nya mail, 4 missade samtal och 2 SMS vill jag kunna se det utan att behöva låsa upp skärmen och börja fippla. Istället ser man bara senaste... Värdelöst.

Håller med till 50%. Den grafiska delen fungerar bra (det är iofs en smaksak) men notifieringarna borde förbättras. Det är för ofta som jag låser upp telefonen och just hinner se att det fanns en notifiering och så är den borta.

Dessutom så skulle jag vilja kunna "rensa" meddelanden direkt från notifieringen. Det är lite irriterande att läsa ett kort SMS direkt på låsskärmen men vara tvungen att gå in i meddelanden för att markera det som läst

Men det är inte färdigt än, det finns ett litet hopp om att de kanske fixar till det men jag misstänker att den sannolikheten är lika liten som i Tage Danielssons dikt om sannolikhet

  • Oregistrerad
  • 2010-05-09 15:55
Ursprungligen av Leftrustle:

Håller med Acke, känns som GUI-avdelningen på Apple haft semester sen 2007 någon gång. Händer ingenting, och att notifieringar inte förbättrats är katastrof! Har jag 3 nya mail, 4 missade samtal och 2 SMS vill jag kunna se det utan att behöva låsa upp skärmen och börja fippla. Istället ser man bara senaste... Värdelöst.

Medhåll. Apple ligger otroligt efter ALLA andra. Både SE, Nokia, RIM, Palm m.fl kan visa streams med senaste updateringar, precis som man ser på facebook etc. Jag vill kunna se senaste mail/sms/facebook uppdateringar i samma Stream inte behöva pilla på en jävla massa knappar och hoppa fram och tillbaka.

Social Networking har apple missat HELT (vilket faktiskt är en smärre katastrof med tanke på att social networks är den enskilt största tillämpningen på nätet)

Ursprungligen av studiox:

Medhåll. Apple ligger otroligt efter ALLA andra. Både SE, Nokia, RIM, Palm m.fl kan visa streams med senaste updateringar, precis som man ser på facebook etc. Jag vill kunna se senaste mail/sms/facebook uppdateringar i samma Stream inte behöva pilla på en jävla massa knappar och hoppa fram och tillbaka.

Social Networking har apple missat HELT (vilket faktiskt är en smärre katastrof med tanke på att social networks är den enskilt största tillämpningen på nätet)

Kan inte annat än att hålla med. SE har lyckats fruktansvärt bra på den biten och Apple har inget som ens kommer i närheten utan man måste ha en fyra kanske fem appar för att kolla allt.
Facebook, Twitter, SMS, E-mail, adress och nummer osv osv.

Beta 4 är ute nu

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-05-19 15:54

Påväg ner nu.

Jag tänkte läsa lite om den på nätet:)

Men det verkar intressant, riktigt intressant.

Amrisarna verkar ha fått en ny option - Internetdelning:)

Och fotoalbumet ska klara liggande läge

Som Gruber beskriver Apple - de rullar en snöboll som blir större och större - sällan revolutioner men mer evolution

  • Medlem
  • International user
  • 2010-05-19 18:00

Det sägs att där är nya bakgrundsbilder i denna beta. (http://img35.yfrog.com/img35/1166/liot.jpg).

En lista på fixade buggar finns i ett annat välkänt forum, vågar inte posta här

Bevaka tråden