Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Screen tearing MBP 2010

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hallå Första inlägget

Köpte mig min första Mac för några dagar sen men det är en sak som stör mig (kanske ska vara så)

När jag scrollar i Firefox får jag lite screen tearing horisontellt över skärmen, knappt märkbart men börjar störa mig på det. Trodde det skulle vara mer följsamt

Som sagt är väldigt grön än, ha en bra dag!

/ Jens

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-05-19 14:28

Hej Jens, vill du dela med dig av lite mer info, vad är det för dator, vilket osx kör du, vilket firefox?

OM du vill ha hjälp med lite felsökning?

Aa visst

MacBook Pro 13" 2010 base modell

Mac OS X Ver; 10.6.3

Firefox Ver: 3.6.3

Men som sagt kanske jag som är känslig, ska jämföra med polaren som kör 2009 MBP sen när jag träffar honom. Har googlat en del utan att hitta folk med samma "problem"

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2010-05-19 17:23

Jag har märkt på min att grafik har ibland blivit förskjutet en pixel. Vet inte om det går att göra en screencapture på det, men om jag ser det igen så ska jag testa.

Men såna här grejer brukar Apple fixa till efter ett tag, för om du är relativt ensam om problemet så är det mest troligt hårdvarufel.

Kanske drar en sväng om butiken jag köpte den och hör med dom

Tack för alla svar, det uppskattas!

EDIT: Jämfört nu med polarnas och så som jag har det ska det inte vara... Ugh

EDIT2: Varit å snackat med butiken som säger att det ska vara så, provade deras utställnings mac's med och de e samma

Märker bara problem i FF, synd för det är den ända jag kan använda (behöver alla add-ons)

Kan de bero på dåliga drivvar till graffet? Hur har ni det med samma mac som jag har?

Senast redigerat 2010-05-21 15:25

Jag har en exakt likadan MBP (samma sw) och har samma otrevliga tearing som du i FF 3.6.3. :/

  • Medlem
  • Luleå
  • 2010-06-21 18:44

MBP 15" i5 här. Screen tearing i FF när NVIDIA-kortet kickar in, tex när VLC eller Spotify (av någon anledning sedan senaste flashuppdateringen) körs. Ingenting liknande när grafiken ligger på Intel HD.

Om du kör gfxCardStatus så kan du lätt se vad grafiken körs på, samt tvinga ett byte till Intel HD om det är något program som egentligen inte behöver någon extra grafikpush men som ändå använder NVIDIA-kortet.

Hursomhelst väldigt irriterande tearing, även om det är en mindre detalj. Problemen uppkommer inte i Safari. Letat drivrutiner till 330M på NVIDIAS webbplats, men det fanns inga till Mac att tanka hem, utan enbart till Windows och Linux.

gfxCardStatus supportar tyvärr inte den senaste MBP 13":

The following dual-GPU models are supported:

* 2010 i5/i7 MacBook Pros with Intel HD/NVIDIA GeForce GT 330M GPUs
* 2009 MacBook Pros with NVIDIA GeForce 9400M/9600M GT GPUs
* Late 2008 MacBook Pros with NVIDIA GeForce 9400M/9600M GT GPUs

1
Bevaka tråden