Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hittar inte Entouragedatabasen

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2010-03-22 10:12

Hej,
Jag bytta från Office 2004 till 2008 och sparade Databas-filen (den stora). Jag sparade för säkerhets skull ut alla mailmappar som MBOX och de har jag fått över snyggt till 2008. Däremot kan jag inte importera "Databas" vilket är är scary eftersom hela min kalender ligger där. Någon som har ett tips på vad jag borde göra?
/Mats

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-03-22 10:43

"kan inte" är väldigt lite information att gå på. Vad händer exakt, får du ett felmeddelande?

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2010-03-22 10:57

Ja jo...Axl...:)
Jag har importerat mina MBOX-filer (sparade ut en för varje mapp i Entourage) och det gick har jag precis upptäckt riktigt dåligt...det kommer inte med några undermappar...Storleken på MBOX-filerna tyder på att undermapparna inte är med och det har jag antagligen missat att bocka i när jag sparade ut dem (jag har dock inget minne av att det valet kom upp...).

Vad gäller databasen så försöker jag importera den och har valt "Importera Entourageinformation från ett arkiv eller tidigare version" och testad både med Entouragearkiv (.rge) och Entourage 2004 men databasen är gråad. Databasen hade ingen extension och jag har testat att lägga till .rge utan framgång.

Jag ska blåsa iväg till Inet och köpa ett chassi till den gamla hårddisken och se om jag kan boota från den.
/Mats

Vad jag mins så hade jag inga problem att uppdatera 2004 till 2008. Det var i samband med datorbyte och jag monterade den gamla hårddisken på skrivbordet. Körde importen. Valde alternativet "… or earliger version" och import från "Entourage 2004". Hittade den gamla datorbasen, importerade och så var det klart och allt var importerat, mail kontakter och kontouppgifter mm. mm.

Jag skulle starta på ny kula. Lycka till!

Du behöver inte exportera den gamla data basen från 2004. Allt du behöver göra är att importera den från 2008. Importen komprimerar och skapar en ny troligen mindre databas i 2008 plus att all mapp strukturer och alla andra uppgifter hänger med på ett korrekt sätt. Det är inte troligt att de gör det vid en export.

Du behöver bara mappen "Microsoft User Data" som finns i "Dokument" för att kunna köra importen till ditt nya Entourage 2008.

Det finns ett kommando för att komprimera databasen i 2004 och 2008 om du trots allt vill göra det (vilket du skrev i ett inlägg som är botaget/ anm). Kommer inte just nu i håg tangenterna man behöver hålla ner tryckta vid start av Entourage (prova med alt).

Senast redigerat 2010-03-22 14:52
  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2010-03-22 15:30

Jag testade att komprimera och återskapa (plus behövlig radering av gammal skräp). Jag fick ner db från 9,5 till 1,7 GB...;) Men jag lyckade iaf inte importera databasen utan köpte ett kabinett till min gamla HD, bootade från den och exporterade ut en .rge. Lite väl mycket pill för min smak men jag gör det inte så ofta. Nu lirar allt till slut. Den gamla 160 bg disken ska jag sätta in i en xtreamer jag ska beställa.
Tack för tipsen gubbar!
M

Konstigt att det inte fungerade att importera. Jag mins nu att jag hade gjort en skivavbildning på min gamla HD och monterat den på skrivbordet och använde den för att importera databasen utan problem.

Ja ja, det funkade ju i alla fall för dig till slut.

  • Medlem
  • Solna
  • 2010-05-18 22:04

entourage databas borta?

Felmeddelande: Entourage kan inte komma åt dina data. Återskapa databasen för att försöka fixa problemet. Vid OK-klick: Avsluta alla andra Micrososft Office-program och försök igen för att återskapa den här databasen. Inga andra program är öppna.
Fråga: Hur gör jag för att återskapa. Entourage går ej att öppna!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-05-18 22:07

and:
hör din fråga till import till 2008 från 2004?

  • Medlem
  • Solna
  • 2010-05-18 22:26
Ursprungligen av Tangen:

and:
hör din fråga till import till 2008 från 2004?

Nej jag kör 2004. Felmeddelandet visades när jag försökte öppna entourage

  • Medlem
  • Solna
  • 2010-05-18 23:23

Hoppas på hjälp, mkt viktig info finns sparat i undermappar i entourage!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-05-18 23:25

Avsliuta entourage och håll in knappen "alt" när du klickar på ikonen, så startas databashanteringen

  • Medlem
  • Solna
  • 2010-05-19 07:38

Jag kan inte öppna entourage och därför funkar inte ditt förslag med åtgärd vi avslutande. HJÄLP
Klart! Hittade info på Microsofts site och nu är databasen återskapad.

Senast redigerat 2010-05-19 09:05
Ursprungligen av and:

Klart! Hittade info på Microsofts site och nu är databasen återskapad.

Berätta gärna vad det var du hittade, så kan det kanske hjälpa fler i framtiden.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-05-19 09:18

Varför fungerade inte mitt tips?

1
Bevaka tråden