Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

15" Alu PowerBook klar

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-05-21 20:15

Enligt PowerPage ska den väntade 15-tums PowerBooken redan vara klar.
Anledningen till att den inte släpps ännu ska tydligen vara att Apple väntar på att TiBooken ska sälja slut först.

Gott! Då får vi bara se hur lång tid det tar för de att tömma lagren på Tiböcker. Jag kommer iaf vänta...

  • Medlem
  • 2003-05-28 10:29

Dags för vad? Såg ingen ny PB på din länk eller menade du något annat?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-05-28 10:35
Citat:

Skrevs ursprungligen av 3OPAH
Dags för vad? Såg ingen ny PB på din länk eller menade du något annat?

Han kanske menade att han skulle köpa en ny PB, vad vet jag?

Jag ber om ursäkt, jag satt och visade en kompis bara. Skulle aldrig ha skickats i verkligheten.

Mattias

  • Medlem
  • 2003-05-28 12:31

Det är lugnt.

Trodde för ett ögonblick att något var på gång.

  • Medlem
  • International user
  • 2003-06-15 15:59

Vilka spec. kommer det att vara på den då?
Knappast G5...:(

Farsan är på G att köpa bärbart o började snacka Compaq så att mina nackhår reste sig. Måste få honom o vänta ti WWDC....

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-06-15 16:08

Apple borde sänka priset lite på AluBooken! 30 långsjalar är lite väl mastigt. 25 eller 26 skulle vara mer rimligt.

Citat:

Skrevs ursprungligen av c5j
Farsan är på G att köpa bärbart o började snacka Compaq så att mina nackhår reste sig. Måste få honom o vänta ti WWDC....

Argh! Compaqs bärbara burkar ska man sky som pesten. Gångjärnen till bildskärmen är fullständigt urusla, och om man tycker att skärmen/locket har svårt att hålla sig på plats eller lätt faller igen redan när datorn är ny är det inget mot för hur det kommer att vara ett eller två år senare. För att inte tala om kvaliteten på själva skärmen - trodde först att det satt en hord blomflugor på skärmen till min chefs förra dator (en Compaq Evo), men det visade sig vara ansamlingar av döda pixlar.

Ok... för att sluta raljera och återgå till ämnet: Tycker också att Apple borde kunna sänka priset på 15"-modellen. Om den skulle ha varit fullsmockad med finesser, haft riktigt bra grafikkretsar och en högupplöst skärm hade 30 papp känts fullständigt motiverat, men som det är nu känns det som rätt många tusenlappar för mycket.

  • Medlem
  • 2003-06-16 01:28

25 - 26 tusenlappar hade varit jätte fint. Med studentrabbat skulle det bli 22,5 - 23,5 tusenlappar.
Om priset hamnar där någonstans då beställer jag en direkt på måndag den 23:e. (Om den kommer då )

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-06-16 02:00

Är det jag som ser i syne eller har Apple sänkt priserna en aning?

15-tums PB 867 MHz Combo kostar nu 27 995 och 1 GHz SuperDrive 28 000 kr med moms på Apple Store. Lagerrensning? De borde sänka dem lite mer: ner till 20 000 respektive 25 000.

Sedan är det väl dags att lägga av med det där larviga 21 995 och 27 995 och skriva 22 000 och 28 000. Folk är inte idioter. Tror jag.

Citat:

Skrevs ursprungligen av mondo65
Är det jag som ser i syne eller har Apple sänkt priserna en aning?

Du ser inte i syne, prissänkningen gjordes för 2 veckor sedan.
Hur du lyckats missa detta har jag dock ingen aning om

Citat:

Skrevs ursprungligen av Petter M
Du ser inte i syne, prissänkningen gjordes för 2 veckor sedan.
Hur du lyckats missa detta har jag dock ingen aning om

Ja speciellt som det finns en tråd om detta här på 99mac...

Adrian B, the Threadmaster.

Ciryon

huhu , vad innebär det här.... jag hade ju bestämt mig för att det kom ny 15" nästa vecka...

http://www.apple.com/se/promo/financingpowerbook/

1
Bevaka tråden