Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Avinstallera Adobe CS5-typsnitt

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Adobe har ju en fin avinstallerare numera som tar bort nästan allt. Förutom alla små program som den lämnade kvar överallt när jag sa åt den att städa bort allt efter sig har jag insett att den även lämnade en hel drös med typsnitt. Dessa skulle jag gärna vilja bli av med men då jag bara har lite knapp koll på typsnitt skapade före 1993 så vet jag inte riktigt vilka de är.

Finns det en lista eller dylikt annat hjälpmedel som man kan nyttja för att plocka bort dem? Det verkar inte finnas något matnyttigt på området i dokumentationen vad jag sett.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-05-17 19:36

Förstår inte hur man kan ge Adobe negativ kritik för deras installerare och avinstallerare men men.
Kolla här: Font related documentation for Creative Suite 5

Perfekt. Det gick ganska smidigt att hitta alla i /Library/Fonts baserat på skapandedatum med find och de matchade den där listan så då bör det inte finnas några fler någonstans.

I installationsprogrammet finns det också en knapp man kan klicka på för att få reda på exakt varenda fil som installeras och var.

1
Bevaka tråden